Az eredmény jelentőségét növeli, hogy az Euro NCAP 2009-ben új pontozási rendszert vezetett be, amely négy területen: a Felnőtt Utasvédelem, a Gyermek Utasvédelem, a Gyalogosvédelem, valamint (újdonságként) a Biztonsági Segédberendezések területén vizsgálja a gépkocsik teljesítményét. Értékelik továbbá a sérülések elkerülését, illetve enyhítését elősegítő rendszereket: a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető jelzést, az ESP-t, vagy a sebességhatárolót.
Évről évre egyre nehezebb lesz megszerezni az ötcsillagos minősítést. Ebben az összefüggésben az Alfa Romeo Giulietta által elért eredmény (97 százalék felnőtt utasvédelem, 85 százalék gyermek utasvédelem, 63 százalék gyalogosvédelem, és 86 százalék biztonsági segédberendezések) azt jelenti, hogy az autó a rendszer teljes mértékű szigorításakor (2012) is megszerzi majd az ötcsillagos minősítést.
Több ezer órányi virtuális szimuláció nyomán, mindössze négy prototípus felhasználásával hozták létre az Alfa új „kompakt” padlólemezét (amely a Giulettával mutatkozik be) és magát az egész autót. A virtuális tervezésből származó eredményeket a későbbiekben a gyakorlatban ellenőrizték azokon az autókon, amelyek a cassinói gyárban készültek, és amelyeken kétszáz vizsgálat során ellenőrizték az alkatrészeket és alrendszereket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.