A Ford immár ötödik, egymást követő negyedévben jelent profitot, ezúttal 2,3 milliárd dollárról 2,6 milliárd dollárra emelte nyereségét az előző év azonos időszakához képest. az árbevétel 27,2 milliárd dollárról 31,3 milliárd dollárra emelkedett. A cég mind az árbevétel, mind a profit tekintetében felülmúlta az elemzői várakozásokat. Az amerikai piacon mért 28 százalékos első féléves növekedést a szektor átlagának duplája – jelenti az AP.
A második legnagyobb amerikai autógyár – riválisai között egyedüliként – állami támogatás nélkül vészelte át a válságot és a jelek szerint beválik az áremelésre és minőségi modellekre épülő stratégiája. A vásárlók jelenleg átlag 14 százalékkal fizetnek többet egy Fordért, mint öt éve. Az üzletpolitika jó példája a megújított Taurus: a 2010-es modellért az amerikaiak több mint 6 ezer dollárral fizetnek több, mint az előző generációért – a Bloombergnek nyilatkozó elemzők szerint az ügyfelek szeretik az extrákat, így szinte alig rendelnek alapfelszereltségű példányokat.
A Taurus újjáélesztése egyébként a 2006 óta a vezérigazgatói posztot betöltő Alan Mulally nevéhez fűződik. Az idei évben a cég az Explorer és a Focus új, drágább változatától várja a magasabb profitot. Az IHS Automotive elemzője szerint nem véletlen, hogy sikeresek a drágább modellek, John Wolkonowicz szerint "ma már senkit nem kritizálnak egy koktél partin azért, mert Forddal jár". A szakértő úgy látja, az autógyártó sikeresen alakította át imázsát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.