A közelmúltig az internetezők úgy gondolták, biztonságban lehetnek, ha rendszeresen törlik böngészőjükből a sütiket. Mára megváltozott a helyzet, gyorsan fejlődő iparág épült ki az internetezők megfigyelésére, a kémkedés minden, a weblapokon végrehajtott tevékenységre vonatkozik.
A The Wall Street Journal az ötven legnépszerűbb weboldalt vette górcső alá, ezek teszik ki az amerikaiak letöltéseinek 40 százalékát. A felmérés szerint ezekről a portálokról összesen 3 180 nyomkövető szoftver települt a tesztgépre. Ezek harmada ártalmatlan; a legnépszerűbb cikkeket válogatja ki vagy megjegyzi a jelszavakat.
Kétharmaduk viszont, azaz 2 224 program cégeknek dolgozik, és a weben végzett tevékenységek alapján felhasználói profilokat állít össze. Mostanra gyümölcsöző iparággá épült a webes kémkedés: az erre szakosodott vállalatok a megrendelő igényei szerint állítják össze a célba vehető személyek listáját. Így például egy kereskedő lekérheti a 18-25 éves, filmrajongó nők listáját, de rákereshet olyanokra is, akik egy konkrét termék iránt érdeklődnek.
A lap által megkérdezett cégek azzal védekeznek, hogy anonim módon, egy azonosító szám segítségével gyűjtik az adatokat, és azok felhasználása nem okoz kárt. A cél a reklámok tökéletes célba juttatása, és ezen a téren forradalmi változás megy végre a szektorban. A hirdetések ma már nem portálokhoz, hanem személyekhez kötődnek, akiket a nyomkövetők a web egészében figyelnek, és mindig a megfelelő helyen kínálják számukra azokat a termékeket, amelyek felkelthetik az érdeklődésüket.
Más kérdés, hogy nem figyelmeztetik a felhasználókat arra, hogy követik a viselkedésüket, sőt, sokszor azokat a vállalatokat sem, akiknek a honlapjára települnek. A Microsoft például nem tudta, hogy az MSN portálon kémprogramot helyeztek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.