A Dél-koreai vállalat 4,28 ezer milliárd vonos nettó profitot jelentetett a második negyedévben, ez 83 százalékos növekedés a tavalyi 2,33 ezer milliárd vonhoz képest. Ugyanakkor Robert Yi, a Samsung globális befektetésekért felelős menedzsere arra figyelmeztetett, hogy a konszern számára gondot okozhat a mostanihoz hasonló profitnövekedés előállítása a jövőben.
Az AP tudósítása szerint a Samsung a digitális média terén jelentkező egyre nagyobb konkurenciára figyelmeztet, okkal, hiszen a vállalat egyelőre nem rendelkezik olyan, ikonikus termékkel, mint riválisai, az Apple (iPhone) vagy a Sony (Walkman). A Samsung ugyan június végén bemutatta új, prémium okos telefonját, a Galaxy S-t, de nem közölt adatokat arról, milyen értékesítési számot ért el eddig.
A megnövekedett profitot elsősorban félvezető-, és az LCD üzletág haszonkulcsának emelkedésének köszönheti a cég, miközben a digitális média ágazatban, így a mobiltelefon-, illetve televíziógyártásban csökkent a profitabilitás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.