Mint emlékezetes, a múlt hét elején jelentette be Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter és a Waberer’s Holding elnök-vezérigazgatója, Wáberer György, hogy a fuvarozói-logisztikai szakma tíz legnagyobb vállalata által alkotott Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum (NÖFF) járműveit nem külföldön töltik fel üzemanyaggal a második fél évben, hogy annak 2 milliárd forintot elérő jövedékiadó hányada az árvízkárosultakat megsegítő alapot gazdagítsa.
Az első hat hónapban jórészt Ausztriában tankolt több mint 20 millió liter gázolaj magyarországi megvásárlása több mint 100 milliós többletköltséget okoz a tíz nagyvállalatnak, amelyek azt kérték, hogy a kormány tegye lehetővé, hogy a fuvarozó cégek január elsejétől literenként 8 forintot visszaigényelhessenek a jelenleg 97,35 forintos jövedéki adóból.
Ez semmiféle terhet nem jelent a költségvetésnek, viszont a magyar fuvarozó vállalatok versenyképességét jelentősen javítja a régióban, ami forgalomnövekedést, és ezáltal az adóbevételek bővülését eredményezheti.
Az MKFE számításai szerint a gázolaj „túladóztatása” miatt a szomszédos országokhoz átkerült üzemanyag-vételezések következtében az idei költségvetési bevételt a hazai gázolaj-forgalom csökkenése körülbelül 20 milliárd forinttal rontja. Ezért a szakmai érdekképviselet számára érthetetlen, hogy a kereskedelmi gázolaj ár alkalmazására miért kell közel fél évet várni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.