A bizonytalanság a kérdésben most az, hogy az Alstom él-e fellebbezési jogával – tudósít a stop.hu a távirati irpdára hivatkozva. Az eseményen Demszky Gábor elmondta: a főváros területfejlesztési és gazdasági bizottsága augusztus 16-án tárgyal az ügyről - azt követően, hogy kiderül, az Alstom fellebbez-e -, és várhatóan az augusztus 26-i rendes közgyűlés naprendjére kerülhet egy, a megoldást szolgáló előterjesztés.
A 4-es metró szerelvényeinek szállításával kapcsolatban még több hónap áll rendelkezésre, hogy elkerülje a főváros az európai uniós pénzek visszafizetésének veszélyét - tette hozzá a főpolgármester.
Demszky Gábor hangsúlyozta, hogy a főváros a pénzénél marad. A már kifizetett részleteket ugyanis bankok garantálták, így ez nem vitaalap, azt a bankok fizetik meg. Ugyanez vonatkozik arra a 15 millió euróra is, ami a jólteljesítési garancia volt a szerződés szerint.
Mint mondta, a fővárosi közgyűlés elé csak olyan előterjesztés kerül, amelyet az ellenzék is támogathat. "Nem akarok olyan megoldást, ami hosszú távú kötelezettséget róna a következő önkormányzatra" - fűzte hozzá.
Demszky Gábor szerint az Alstom rossz úton járt akkor, amikor nem vette komolyan azt, hogy vagy derogációt - mentességet - kér a magyar szabványok alól, vagy a magyar szabványoknak megfelelően gyártja le a metrószerelvények fékrendszerét. Európa számos országában kért erre derogációt a francia gyártó - jegyezte meg a főpolgármester, aki megjegyezte: "a francia nagykövetnél kellett közbenjárnom az ügyben".
Az más kérdés, hogy elavultak-e a szabványaink, azok mikor, milyen termékre készültek - fűzte hozzá az orosz metrószerelvényekre utalva a főpolgármester. Az Alstom metrókocsijai közlekedésbiztonsági szempontból megfelelőek - válaszolta újságírói kérdésre Demszky Gábor. Ezt a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői által készített tanulmány és az is igazolja, hogy számos városban futnak ilyen metrószerelvények.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság múlt pénteken közölte, hogy nem adta meg a 2-es vonal szerelvényeire a végleges típusengedélyt a francia Alstom cégnek, a többi között a fékrendszer problémái miatt.
Az Alstom még vizsgálja, hogy fellebbez-e. A Fővárosi Önkormányzat összehívja az illetékes bizottságokat, a BKV pedig azt vizsgálja, milyen következményei lennének a szerződés felbontásának.
Világgazdaság Online/stop.hu-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.