BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elektronikus ügyintézés az OEP-ellátásoknál

Két napja lehetőségük van a foglalkoztatóknak arra, hogy a társadalombiztosítótól járó pénzbeli ellátásaikra vonatkozó igényeiket elektronikus úton nyújtsák be az Országos Egészségbiztosítási Pénztárhoz (OEP). Ezt a biztosító informatikai rendszerének fejlesztése tette lehetővé.

Az elektronikus ügyintézéshez az szükséges, hogy a foglalkoztatók előzőleg regisztráltassák magukat a kormányzati ügyfélkapun. Az ügyfélkapus regisztrációt bármely okmányirodában kezdeményezhetik az érdeklődők. Az ügyintézés során ezen a kapun lehet eljuttatni az ellátásokkal kapcsolatos igényeket a regionális egészségbiztosítási pénztárhoz, ahol a foglalkoztatóknak ugyancsak regisztráltatni kell magukat.

Az igényléshez szükséges foglalkoztatói igazolás, valamint a táppénz, gyermek ápolása címén igényelt táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, gyermekgondozási díj és a baleseti táppénz igényléséhez szükséges nyomtatványok, valamint a kitöltésükhöz szükséges információk a biztosító honlapján megtalálhatók.

Az OEP sajtóosztálya egyelőre nem tudott tájékoztatást adni az egészségpénztár által felkínált új szolgáltatás népszerűségéről, hiszen még tart a nyári szabadságolások ideje. Az azonban bizonyos, hogy nagy lesz az érdeklődés a gyors és korszerű ügyintézés iránt. Az egészségpénztár évi költségvetésében 227 milliárd forint áll rendelkezésre a pénzbeni ellátások kifizetésére, és évente több millió szolgáltatást végeznek a biztosítottaknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.