A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak a napi fogyasztási cikkek – derül ki a Nielsen felméréséből. Az idén az első fél évben több mint 6 milliárd forintnyi értékben forgalmaztak ilyen termékeket a patikák.
A kutatás szerint a teljes hazai kiskereskedelmi értékesítésen belül – értéket tekintve – kiemelkedik a gyógyszertárak piaci részesedése száraz babaételből és műfogsorrögzítőből, illetve -tisztítóból. Jelentős még a patikák súlya az első fél év adatai alapján naptejnél, lábápoló szereknél, arcápoló készítményeknél, babaápolóknál, valamint intimszappannál.
Érdekesség, hogy a száraz babaétel értékesítése kimondottan a gyógyszertárakra koncentrálódik Magyarországon, a patikák piaci részesedése értékben 53 százalék volt az idei első fél évben. A termékből további közel egyharmadot pedig a drogériákban adtak el az év első hat hónapjában. Az arcápolók kiskereskedelmi forgalmazásában a drogériák piaci részesedése kimagaslóan legnagyobb a bolttípusok között, a patikákban ezen kategórián belül az arc- és szemránckrém részaránya a legnagyobb az értékesítésen belül. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.