A versenytársak közül a HP, az Asus és a Samsung is mérsékelte ennek a termékkategóriának az átlagos eladási árát, a korábbi 450-500-ról 350 dollárra.
Az internetezésre és levelezésre kitalált minigép két-három éve robbant be a piacra. Már akkor is elsősorban a hagyományos hordozható gépekénél kedvezőbb ára miatt élvezett kitüntetett figyelmet főleg azok körében, akik számára a notebookok elérhetetlen (ár)távolságokban voltak. A felfutás látványos volt, a netbookok jöttek, láttak, taroltak.
Ám ahogy lapunknak az IDC egyik magyarországi vezető elemzője, Fauszt Gábor fogalmazott a közelmúltban: „Ma már jobban eladhatók az úgynevezett ultrahordozható notebookok. A netbookokból itthon az idei első fél évben már kevesebbet adtak el, mint egy éve. A csökkenő érdeklődésnek Fauszt Gábor szerint kettős oka van; egyfelől az otthoni felhasználók mostanra lettek tisztában azzal, mire valók valójában a netbookok. Másfelől az ultrahordozhatók ára az utóbbi időben jóval versenyképesebb lett, már 150 ezer forint körül kaphatók, miközben a netbookok ára – felszereltségtől függően – meghaladhatja a 100 ezret is.
A világpiacon is hasonló folyamatok játszódnak le, a netbookokból a legutóbbi negyedévben már csak 20 százalékkal nőtt az értékesítés, szemben a korábbi negyedévekben megszokott 70 százalékos bővüléssel. Nemzetközi iparági szakértők szerint már csak az árával lehet versenyképes ez a PC-kategória, mivel a gyártóknak igen limitált lehetőségük van arra, hogy valamiféle többletértéket adjanak a termékekhez. A mininotebookként is ismert modellek átlagos eladási ára az idei első fél évben 8-10 százalékot is esett, szemben a hagyományos notebookoknál tapasztalt 3-5 százalékos csökkenéssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.