BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rosszat tett a válság a minőségi boroknak

Az olcsóbb műanyag palackos, a folyós/kimért, valamint a kannás borokból többet, míg az üvegesekből kevesebbet vásároltunk tavaly – derül ki a GfK Hungária háztartások fogyasztására vonatkozó adataiból. Az otthoni fogyasztásra vásárolt nedűk hazai piaca 2009-ben összességében mennyiségben 5 százalékkal nőtt, azonban ez a növekedés nem érződött a piac legnagyobb volumenét kitevő üveges kiszerelésű borok szegmensénél. Miközben az utóbbiakból 9 százalékkal kevesebbet vettek a hazai háztartások, addig az egyre népszerűbb műanyag flakonos boroknál 74 százalékos bővülés volt. Ezzel a növekedéssel 2009-ben már minden ötödik liter bort műanyag palackos kiszerelésben vásároltunk meg, miközben az üveges kiszerelés aránya 81-ről 71 százalékra esett vissza.

A háztartások otthoni fogyasztásra a bormennyiség háromnegyedét a modern kereskedelmi egységekben – hipermarketek, szupermerketek, diszkontok, Cash & Carry-k – vásárolták. A fajták közül továbbra is a vörösbor a legkedveltebb, 15 százalékkal több fogyott belőle a múlt évben, mint 2008-ban, fehérből viszont 15 százalékkal kevesebbet vettünk. Jó évük volt tavaly a rozéknak is, hiszen 50 százalékkal több került a vásárlók kosaraiba ebből a borfajtából. A magyar borvásárló továbbra is édesszájú, hiszen az összes megvásárolt nedű 58 százaléka volt valamilyen édes vagy félédes típusú bor.


A magyar zöldség vegyszermentes

A vizsgálati eredmények az egyik legtisztábbnak mutatják a hazai zöldséget és gyümölcsöt – közölte az agrárkamara a Levegő Munkacsoport keddi közleményére reagálva, amely szerint a terményeknek csak 21 százaléka mentes a vegyszerektől. Szukics József, az agrárkamara alelnöke szerint nem fordulhat elő 79 százalékos arányban növényvédőszer-maradványos zöldség, gyümölcs. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.