Az olcsóbb műanyag palackos, a folyós/kimért, valamint a kannás borokból többet, míg az üvegesekből kevesebbet vásároltunk tavaly – derül ki a GfK Hungária háztartások fogyasztására vonatkozó adataiból. Az otthoni fogyasztásra vásárolt nedűk hazai piaca 2009-ben összességében mennyiségben 5 százalékkal nőtt, azonban ez a növekedés nem érződött a piac legnagyobb volumenét kitevő üveges kiszerelésű borok szegmensénél. Miközben az utóbbiakból 9 százalékkal kevesebbet vettek a hazai háztartások, addig az egyre népszerűbb műanyag flakonos boroknál 74 százalékos bővülés volt. Ezzel a növekedéssel 2009-ben már minden ötödik liter bort műanyag palackos kiszerelésben vásároltunk meg, miközben az üveges kiszerelés aránya 81-ről 71 százalékra esett vissza.
A háztartások otthoni fogyasztásra a bormennyiség háromnegyedét a modern kereskedelmi egységekben – hipermarketek, szupermerketek, diszkontok, Cash & Carry-k – vásárolták. A fajták közül továbbra is a vörösbor a legkedveltebb, 15 százalékkal több fogyott belőle a múlt évben, mint 2008-ban, fehérből viszont 15 százalékkal kevesebbet vettünk. Jó évük volt tavaly a rozéknak is, hiszen 50 százalékkal több került a vásárlók kosaraiba ebből a borfajtából. A magyar borvásárló továbbra is édesszájú, hiszen az összes megvásárolt nedű 58 százaléka volt valamilyen édes vagy félédes típusú bor.
A magyar zöldség vegyszermentes
A vizsgálati eredmények az egyik legtisztábbnak mutatják a hazai zöldséget és gyümölcsöt – közölte az agrárkamara a Levegő Munkacsoport keddi közleményére reagálva, amely szerint a terményeknek csak 21 százaléka mentes a vegyszerektől. Szukics József, az agrárkamara alelnöke szerint nem fordulhat elő 79 százalékos arányban növényvédőszer-maradványos zöldség, gyümölcs. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.