BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Városok, ahol a legdrágábbak a hotelek

A Hogg Robinson Group felmérése szerint továbbra is Moszkva a legdrágább város, ha a hotelszobák átlagárát tekintjük az első félévben.

Moszkva immár hatodik éve vezeti a rangsort, annak ellenére, hogy a szállodai szobák átlagára csökkent 2009-hez képest. A top tízes listán három új város, Zürich, Stockholm és Oslo szerepel, ezekben a városokban 5-13 százalékkal emelkedtek az átlagos hotelszoba árak 2010 első hat hónapjában. Helyi valutában számolva a lista első tíz helyezettje közül hat városban növekedtek a szobaárak.

A Hogg Robinson utazási iroda első féléves felmérése alapján leszögezi: mind az európai, mind az amerikai szállodapiac stabilizálódik. Az eredményeket lebontva kiderül: Dublin kivételével mindegyik kulcsfontosságú városban emelkedtek az árak a második negyedévben az év első három hónapjához képest. A szállodatulajdonosok számára a legnagyobb kihívás most az árak fokozatos növelése, tekintettel arra, hogy elemzők szerint a válság előtt tapasztalt keresleti szint csak 2012-re áll vissza.

A legnagyobb csökkenést az Abu Dhabiban található szállodák árai könyvelték el a foglaltság csökkenésének, és a kínálat bővülésének eredményeként, de jelentősen csökkentek az árak Rómában és Koppenhágában is. Londonban ugyanakkor 1 százalékkal kúsztak feljebb az árak a jelentősen növekvő üzleti utasforgalomnak, és a gyengélkedő fontnak köszönhetően. Az amerikai átlagárak nagyrészt változatlanok maradtak vagy csak enyhén csökkentek. A legnagyobb áremelkedésnek a hongkongi hoteltulajdonosok örülhettek, itt 13 százalékos pluszt könyvelhettek el az üzemeltetők helyi valutában számolva.

A Hogg Robinson adatai szerint a felsőkategóriás szállodák jól teljesítettek, az öt csillagos hotelek átlagárai 1 százalékkal emelkedtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.