Szeptember 14-től egész Európában megváltozik a Google keresési szabályzata, amely így megegyezik majd az Egyesült Államokban és Kanadában alkalmazott rendszerrel. Ennek értelmében – a korábbiakkal ellentétben – bármely cég megvásárolhatja a jogot, amelynek alapján az adott keresőszót beütve megjelenik a találatok listáján - írja a The New York Times.
A cégek akkor is licitálhatnak a kulcsszavakra, ha azokat az eredeti jogtulajdonos már levédette. Ezzel tehát az öreg kontinensen is megszűnnek a gyártók privilégiumai, akik korábban szerzői jogi panaszt nyújthattak be, ha harmadik fél használta a márkanevüket a Google-nál. A szabályozás várhatóan egyik legnagyobb vesztesének számító LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton kifogásolta az eljárást és azt kérte, hogy csak az erre feljogosított weboldalak értékesíthessék a védjeggyel ellátott termékeket, hiába. A Google-t az Európai Bíróság döntése védi, amely kimondja, hogy a keresőóriás jogosan engedte meg, hogy ugyanarra a márkára többen licitáljanak.
Ha egy cég ezután úgy látja, hogy a harmadik fél által rögzített reklámok megzavarják a fogyasztókat, panaszt nyújthat be a Google-nak, a cég pedig kivizsgálja, és szükség esetén eltávolítja az inkriminált hirdetést. A Google egyébként ígéretet tett arra, hogy a továbbiakban is megakadályozza a hamis termékek értékesítését szolgáló reklámok terjesztését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.