BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fő célcsoport: a vendéglátók

A magyar Metro-lánc speciális szolgáltatásokat kínál

Az általános fogyasztási cikkek kereskedelmében a hagyományosan erős árharc mellett fokozódik a minőségi verseny is a kapcsolódó szolgáltatások területén – nyilatkozta lapunknak Óvári György, a Metro Kereskedelmi Kft. értékesítési igazgatója. A cég a maga 13 áruházával a hazai nagykereskedelmi láncok között a legjelentősebbnek számít, düsseldorfi anyacége, a Metro Cash & Carry International BV pedig a Tesco, a Walmart és a Carrefour mellett a világ legkiterjedtebb áruházláncával rendelkezik, holdingjuknak, a Metro AG-nek a részvényeit a frankfurti tőzsdén jegyzik. Óvári elmondása szerint Magyarországon vevőik többsége kétféle ügyfélkörből kerül ki: részben élelmiszer-kiskereskedők, részben vendéglátó-ipari vállalkozások szerzik be náluk áruikat-hozzávalóikat. A két csoport közül az utóbbiaknál, a szállodák, éttermek üzemeltetőinél (horeca), illetve a közétkeztetési beszállítóknál sikerült az elmúlt évben áttörést elérniük.

A horecapartnereik igényei korábban az alapvető élelmiszerekre korlátozódtak, amelyekhez alkalmilag társultak kiegészítő termékek. Mára nemcsak az alapkínálat szélesedett jelentősen, az olyan egyedi termékek is folyamatosan elérhetők a Metro-láncban, mint a marhapofa, a borjúmirigy, a homár, a vesepecsenye vagy az argentin marhahátszín. Mostani, 4-5 csillagos szállodaláncokból és a főváros legprofibb konyháiból álló vevőkörük igazolja, hogy megéri teljes körű kiszolgálást biztosítani áruházaikban. „A magas színvonalú kínálatot egészíti ki a kiemelt partnereink számára biztosított kiszállítási szolgáltatásunk, amelyet egyedi terméklista alapján nyújtunk” – tette hozzá Óvári György. Ezzel az új szolgáltatással többek közt olyan „sokcsillagos” szállodaláncokat sikerült megnyerniük partnerüknek, amelyeknek szerte az országban vannak szállodáik, az ellátásukhoz szükséges beszállítói infrastruktúrát azonban mostantól megspórolhatják: a Metro biztosítja számukra.

A középkategóriás vendéglátó-ipari partnereiknek dolgozták ki az idén bevezetett „I love...” programjukat. A csatlakozó pizzériák, menzák és éttermek számára egy hónapon keresztül 50 termékre biztosítanak tartósan alacsony beszerzési árat – mindezt évente háromszor, összesen 300 termék esetében. Ebben az ügyfélkörben nemcsak a dologi kiadások csökkentése miatt népszerű a program, Óvári szerint a beszerzési költségek tervezhetősége is vonzó lehet a számukra. VG


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.