A tajvani elektronikai gyártók többsége nem képes kiépíteni márkáját a nyugati piacokon, kivétel az Asus, és az Acer, amelyek kedvező árukkal törtek be a világ piacaira. Most a HTC szeretne utat törni magának, és a jelek szerint eddig sikeres.
Egy évvel ezelőtt az amerikaiak egytizede ismerte a HTC nevet, mostanra ez az arány 40 százalékra emelkedett. John Wang, a tizenhárom éve alapított vállalat vezetője egyértelműen megjelöli a célt: vezető szerepet szeretnének betölteni a mobilpiacon.
A „csöndesen briliáns” – szlogent használó tajvani gyártó már leszerződött a legfontosabb amerikai szolgáltatókkal, ez pedig fontos eredmény, hiszen a tengerentúlon a fogyasztók többsége szolgáltatási csomagban vásárol készüléket.
A HTC márka ugyan megjelenik a készülékeken, de a cég ügyel arra, hogy ne hangsúlyozza túl saját identitását. Wang megfogalmazása szerint arrogáns lenne, ha a HTC a készülék önmagában történő megvásárlására buzdítana. A tajvani cég jelenleg billentyűzettel szerelt, és érintőképernyős mobilokat is gyárt. „Mi nem mondjuk, hogy itt a telefon, szeretni fogod, és ha nem szereted, akkor valami baj van veled” – kommentálta a marketing igazgató, alig leplezett utalással az Apple-re. Az IHS Global Insight elemzője, Seth Wallis-Jones az AP-nek kifejtette : a HTC úgy pozícionálja magát, hogy az egoista, és domináns színben feltüntetett Apple ellentétét lássák benne a vásárlók.
A HTC a mostani negyedévben 6,5 millió telefon értékesítésére számít, ez több mint kétszer annyi, mint az előző év azonos időszakában eladott mennyiség. A cég jól profitált abból, hogy a gyártók közül elsőként alkalmazta a Google Android operációs rendszerét, de – figyelmeztet az Ogilvy & Mather elemzője – most márkaként is fel kell vennie a harcot az Apple ellen, mivel az almás vállalatot a vásárlók kreatívnak, és szórakoztatónak tartják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.