BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Mi nem mondjuk, hogy ha nem szereted, bolond vagy"

A HTC komoly hódításra készül: az egyik vezető mobiltelefon-gyártó szeretne lenni az Egyesült Államokban, és ennek érdekében bátran kritizálja a rivális Apple-t.

A tajvani elektronikai gyártók többsége nem képes kiépíteni márkáját a nyugati piacokon, kivétel az Asus, és az Acer, amelyek kedvező árukkal törtek be a világ piacaira. Most a HTC szeretne utat törni magának, és a jelek szerint eddig sikeres.

Egy évvel ezelőtt az amerikaiak egytizede ismerte a HTC nevet, mostanra ez az arány 40 százalékra emelkedett. John Wang, a tizenhárom éve alapított vállalat vezetője egyértelműen megjelöli a célt: vezető szerepet szeretnének betölteni a mobilpiacon.

A „csöndesen briliáns” – szlogent használó tajvani gyártó már leszerződött a legfontosabb amerikai szolgáltatókkal, ez pedig fontos eredmény, hiszen a tengerentúlon a fogyasztók többsége szolgáltatási csomagban vásárol készüléket.

A HTC márka ugyan megjelenik a készülékeken, de a cég ügyel arra, hogy ne hangsúlyozza túl saját identitását. Wang megfogalmazása szerint arrogáns lenne, ha a HTC a készülék önmagában történő megvásárlására buzdítana. A tajvani cég jelenleg billentyűzettel szerelt, és érintőképernyős mobilokat is gyárt. „Mi nem mondjuk, hogy itt a telefon, szeretni fogod, és ha nem szereted, akkor valami baj van veled” – kommentálta a marketing igazgató, alig leplezett utalással az Apple-re. Az IHS Global Insight elemzője, Seth Wallis-Jones az AP-nek kifejtette : a HTC úgy pozícionálja magát, hogy az egoista, és domináns színben feltüntetett Apple ellentétét lássák benne a vásárlók.

A HTC a mostani negyedévben 6,5 millió telefon értékesítésére számít, ez több mint kétszer annyi, mint az előző év azonos időszakában eladott mennyiség. A cég jól profitált abból, hogy a gyártók közül elsőként alkalmazta a Google Android operációs rendszerét, de – figyelmeztet az Ogilvy & Mather elemzője – most márkaként is fel kell vennie a harcot az Apple ellen, mivel az almás vállalatot a vásárlók kreatívnak, és szórakoztatónak tartják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.