93 millió dollárt költött kommunikációra a BP április 20-a és július vége között – számolt be a Kreativ Online az Energetikai és Kereskedelmi Bizottság által közzétett adatokra hivatkozva. Ez több mint a háromszorosa annak, amit az olajtársaság reklámra költött 2009 hasonló időszakában.
A BP megerősített kommunikációja 17 önálló államot fedett le, köztük a közvetlen érintett Alabama, Florida, Louisiana, Mississippi, Kalifornia, Illinois, New York, Wisconsin és Texas. A vállalat aktivitásának célpontjában országos és helyi lapok, magazinok, országos és helyi televíziók álltak, internetes reklámokra a büdzsé csupán elenyésző részét fordították. A Google adatai szerint 3,59 millió dollárt költött náluk keresőmarketingre a BP a katasztrófa júniusi tetőzésekor.
Scott Dean, a BP sajtókapcsolatokért felelős vezetője elmondta, a cél az volt, hogy az embereket folyamatosan frissülő információval és instrukciókkal lássák el a szivárgásra és az esetleges kártérítésekre vonatkozóan. Hozzátette, a reklám ez esetben „fontos eszköze volt annak, hogy átlátható legyen, amit a vállalat csinál”.
A BP berekesztette márkakampányait és átcsoportosította médiabüdzséjét az Egyesült Államokra az olajszivárgás óta. Gene Grabowski, a Levick Strategic Communications alelnöke azonban elmondta: „bár nem tudom, mennyit költöttek, de valószínű kevesebbet, mint egy pozitív hangvételű globális reklámkampányra fordítottak volna. Amit most a fogyasztók hallani akarnak, az csakis az, hogy mit tesznek a környezet megmentéséért”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.