BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Visszavonhatják az M6-os működési engedélyét

A közszféra együttműködésével megvalósuló PPP (public private partnership) beruházások azért kaptak kiemelt figyelmet az új kormánytól mert már első ránézésre is rendkívül előnytelenek, gazdaságtalanok, mondta el Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kiemelt állami szerződéseket és támogatásokat vizsgáló államtitkára a Gazdasági Rádiónak.

A kormány számításai szerint a meglévő szerződések módosítása során milliárdokat sikerül megtakarítani, illetve lesznek olyan szerződésfelmondások, amelyek esetében az állam vagyont kap vissza és lesznek olyanok, amelyek esetében nem kell kifizetni a költségvetésből.

A legnagyobb vizsgált szerződések az autópálya szerződések, melyek közül érintettek az M5-ös és az M3-as 3 szakasza, valamint az M6-os Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszai.

A Gazdaság Rádióban elhangzott interjú szerint a Dunaújváros-Szekszárd szakasz az államnak évente 70 milliárd forintba kerül majd később 100 milliárdra emelkedik az összeg, melyet 30 évig fizet az ország. Az M6-os beruházás értéke megközelítőleg 600 milliárd forint, amiért 3 ezer milliárdot fog az állam fizetni. A kormány célja a megegyezés, egy kedvezőbb konstrukció kidolgozása.

Az államtitkár elmondta, hogy az M6-os esetében teljes körű műszaki felülvizsgálatot rendeltek el, megvizsgálják a védőkorlátokat, laborvizsgálatokat végeznek, és ha műszaki kifogások lesznek akkor az ideiglenes használatbavételi engedéllyel üzemelő autópályára nem adják ki a teljesítési igazolást.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.