Utána a barátok ajánlása következik a fontossági sorrendben. Mindebben a magyar fogyasztók hasonlítanak az európai átlaghoz. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük hazánkban végzett nemzetközi felmérése.
Ahogyan világszerte, úgy az emberek Magyarországon is egyre több pénzt költenek testápolást és wellnesst szolgáló termékekre, a válságos időszakban is. Hazánkban idén január-augusztus során a kiskereskedelem bevétele nőtt például tusfürdőből, fogkrémből, hajfestékből és más hasonló árucikkekből, amelyek az egészség és szépség körébe tartoznak.
Ezeknél a termékeknél a vásárlási döntéseket a fogyasztói ár befolyásolja mind földrészünk átlagában, mind hazánkban a válaszadók egyaránt 70 százalékánál. A magyarok körében ezután a márka kedveltsége következik (65 százalék), majd barátok ajánlása (47), termékminta (45), partnerük véleménye (44), valamint a termék tulajdonságai, ígérete (31), Interneten beszerzett információk (27), továbbá magazinokban megjelenő ismertető cikkek (13).
Magyarországon leggyakoribb beszerzési hely a szupermarket és patika/drogéria/vegyiáru szaküzlet. A megkérdezettek 65, illetve 47 százaléka nevezte meg őket, mint ahol az egészségmegőrzést és szépségápolást szolgáló termékeket vásárolni szoktak. Utánuk a speciális boltok következnek 30, majd az Internet 10 százalékos említéssel. Az arányok nagyjából ugyanolyanok, mint az európai átlag.
A felmérés kiterjedt arra is, hogy a tömegáru értékesítése mennyire lehet sikeres ezekben a termékimázstól, emberi hiúságtól függő kategóriákban, a drágább, prémium márkák mellett. „A tömegáru ugyanolyan jó, mint a drágább prémium termék”. Ezzel az állítással többé-kevésbé egyetért a magyar válaszadók 92 százaléka hajápolási cikkeknél, 89 százaléka bőrápolási termékeknél, 87 pedig kozmetikumoknál. Az európai átlag szintén magas, és 80-84 százalék között mozog mindhárom kategóriánál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.