BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Negyedével zuhanhat a televíziók ára

A világ vezetői televíziógyártói olyan erős árversennyel néznek szembe, amely már jelentősen csökkenti a karácsonyi szezon eredményeit.

Az elmúlt napokban szinte minden nagyobb cég negatív előrejelzést adott az idei szezon kapcsán. A Sony feladta tervét, mely szerint ebben a pénzügyi évben nyereségessé teszi a televízió üzletágát. A Samsung erős versengésre számít az év végén, a Panasonic felkészült a további árcsökkenésre, csakúgy, mint az LG.

Az elemzők szerint a készülékek ára akár 25 százalékkal csökkenhet idén, így a világ négy legnagyobb televíziógyártója nem képes tőkét kovácsolni az év legforgalmasabb időszakában, az ünnepi szezonban – olvasható a Bloomberg elemzésében. A vállalatok igyekeznek minél korábban megszabadulni a készletektől és abban reménykednek, hogy a kijelzők minőségének javulása, a fejlesztések segítenek mérsékelni az árcsökkenést. De a CLSA adatai szerint a remények hiábavalóak, mert az amerikai fogyasztók láthatóan nem hajlandóak többet fizetni az extrákért.

A vásárlók kivárnak, miközben a legnagyobb diszkont áruházak, a Wal-Mart és a Target óriási akciókkal igyekeznek ellensúlyozni a nehézségeket, miközben a munkanélküliség 26 éve nem látott mértékű.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.