A bevezetett változtatások célja, hogy a Neo FM kitörjön a 2010-es évre eddig jellemző hallgatottsági helyzetből. Az elmúlt hónapok a két országos frekvencia fej-fej melletti küzdelmét hozták, egyik szereplő sem tudott meghatározó, valóban piacvezető helyzetbe kerülni. A Neo FM a kutatási eredmények alapján felállított új stratégiája számos olyan, a nemzetközi tapasztalatokon alapuló elemet is tartalmaz, amelyek a magyar piacra adaptálva hatásos eszközök lesznek a stabil piacvezető szerep megszerzésében és fenntartásában.
A program legfeltűnőbb változása, hogy véget ér az év elején próbaképp elindított délutáni show, az Ezeröcsi. Bár Winkler Róbert és Bazsó Gábor műsora a maga nemében egyedülálló kísérletnek bizonyult és sikerrel vette fel a versenyt az azonos idősávban hallható versenytársakkal, az alapkutatás eredményei mégis azt mutatják, hogy a Neo FM célcsoportjában hétköznap délutánonként a zenére lényegesen nagyobb az igény.
A kutatási eredmények alapján kezdődött meg a zenei kínálat frissítése is, ezt a Neo FM munkatársai további, célzott zenei kutatások és a hallgatói visszajelzések alapján folyamatosan végzik majd. A hallgatottság növelése és a piacvezető szerep elérése mellett a Neo FM számára továbbra is kiemelten fontos a közszolgálati vállalások teljesítése: mind a sugárzott magyar zene arányában, mind az új magyar zenéket és a hazai civil szférát bemutató esti műsoraiban túl is teljesíti kötelezettségeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.