Mindez abba az intézkedéscsomagba ágyazódik bele, amellyel a kormány el szeretné érni, hogy az Európai Bizottság (EB) indítsa újra a Közlekedés operatív program (KÖZOP) közbenső kifizetéseit. A kifizetések felfüggesztéséről szóló bizottsági levelet a kormány szeptember 13-án kapta kézhez.
Mint ismert, Brüsszel azért zárta el a pénzcsapot, mert a KÖZOP 2007. január 1-je és 2009. szeptember 15-e közötti működésében súlyos hiányosságokat tárt fel. A felfüggesztés mielőbbi feloldása érdekében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) folyamatosan egyeztet az EB képviselőivel. Fellegi Tamás miniszter a múlt héten Brüsszelben tárgyalt e témában a szaktárca kommunikációs főosztályának közleménye szerint. A szabálytalanság gyanúja 53 közbeszerzésnél merült fel, ebből 15 esetben már maga az elindított eljárás is szabálytalannak volt ítélhető. Fennállhat a gyanú, hogy indokolatlan kifizetésekre is sor került a keret terhére.
A KÖZOP-pénzek elakadása azért is probléma, mert az azokból finanszírozott beruházások éppen az uniós közlekedésfejlesztési célok megvalósítását szolgálták. Számos műszaki és informatikai korszerűsítésre – mellette persze jogszabályi változtatásokra is – szükség van ahhoz, hogy kivegyük a részünket az egységes európai vasúti térség létrehozásából. Igaz, e látványos elképzelés életre keltése uniós szinten is jócskán elmarad a meghirdetettektől, a késlekedésnek pedig a Magyarországot segítő források mostani elakadása mellett sok más oka is van. Például régióink egészében jelentősek az elmaradások a piacnyitás, az egységes piac technikai akadályainak a felszámolása vagy a többi közlekedési móddal egyenlő versenyfeltételek megteremtése terén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.