Az Index birtokába került munkaanyag alapján a kiskorúak védelmét vagy a reklámokat és termékelhelyezéseket szabályozó törvény lazítana az eddigi médiatörvény szigorán, és az uniós szerződésekhez hangolná a szabályozást.
Újabb karika
Az új szabályozás értelmében eltűnik a tizenkét éves kor alatt csak szülői felügyelettel ajánlott meghatározás, helyette a 12-es karika ezentúl egyszerűen azt jelenti, hogy 12 éven aluliaknak nem ajánlott.
Ráadásul bevezetnének egy új korhatár-besorolást is, lesznek nyolc éven aluliaknak nem ajánlott műsorok is.
Foci mindenkinek
A törvényben az uniós irányelveknek megfelelően benne lesz a kiemelt műsorok kizárólagos közvetítési jogának szabályozása is. Ezentúl nem fordulhat elő, hogy például csak egyetlen csatornán, a Digisporton láthatók a Bajnokok Ligája meccsei, és a csatorna csak szolgáltatóváltással, új kábeles-műholdas előfizetéssel nézhető az ország nagy részén. A strasbourgi jegyzőkönyvnek megfelelően a médiatanács évente meghatározhatja azoknak a kiemelt eseményeknek a körét, amelyeket nem lehet úgy sugározni, hogy azt a magyar lakosság legalább tíz százaléka ne érhesse el.
Vége a hangos reklámoknak
A tervezet a reklámszabályozáson is lazítana. Eltűnik a bárhogyan számolt egy óra alatt legfeljebb tizenkét percet engedélyező korlátozás, csupán annyi maradna, hogy a reklám „nem sértheti indokolatlanul a műsorszám egységét”. Nem lehetne megszakítani reklámmal a hírműsorokat, a vallási műsorokat és a gyereknek szóló programokat, ha a műsoridő nem haladja meg a harminc percet.
A filmeket, és a negyvenöt percnél hosszabb, egybefüggő műsorokat (kivéve a sorozatokat és a dokumentumfilmeket) negyvenöt percenkén csak egyetlen reklámblokkal lehet feldarabolni, de a törvény itt is tesz még egy engedményt: ha a műsor húsz perccel hosszabb, mint egyszer vagy többször negyvenöt perc (vagyis ha legalább hatvanöt, száztíz vagy százötvenöt perc) akkor még egy reklámblokkot be lehet préselni.
A szabályozás szerint viszont a reklám átlagos hangereje nem lehet nagyobb, mint a körülötte lévő műsoroké, vagyis – ahogy Szalai Annamária, az NMHH elnöke megígérte – vége az üvöltő hirdetésnek, a távvezérlő utáni ijedt kapkodásnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.