BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínai konkurencia a Boeingnek és az Airbusnak

A kommunista ország beszáll a repülőgépgyártásba: a General Electrictől és három honi légitársaságtól kapta első utasszállító rendelését Kína kereskedelmi repülőgépgyártó vállalata. A Comac a következő 20 évben mintegy kétezer C919-es gépet szeretne piacra dobni.

Elsősorban a hazai piacot veszi célba Kína első repülőgépgyártó vállalata, a Comac. A társaság a mintegy 1000 milliárd dollár éves forgalmat bonyolító piacból szeretne egy szeletet, amelyet jelenleg az Airbus és a Boeing ural.

Kína a világ leggyorsabban fejlődő gazdasága, s a belső légiforgalom is dinamikusan növekszik, mind az üzleti, mind a szabadidős szegmensben. A jövőben mintegy egymilliárd kínai ül repülőgépre, s az ország légitársaságai 3000 új gépet fognak vásárolni. Globálisan ez a szám mintegy 30 ezerre rúg. A vállalat vezetősége szerint ez óriási piac.

A Comac 166 férőhelyes C919-es típusa a Boeing 737-esének és az Airbus A320-asának jelent konkurenciát. A vállalat 2014-ben kezdi meg a gyártást, az első gépeket 2016-ban szállítja.

A Boeing becslése szerint a kereskedelmi gépek piaca a következő években meghaladhatja az 1700 milliárd dollárt. Az amerikai és európai gyártók ugyanakkor nem félnek a kínai konkurenciától. A Boeing kínai részlegének vezetője szerint ez csak arra sarkallja a vállalatokat, hogy minél jobb gépekkel rukkoljanak elő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.