Elsősorban a hazai piacot veszi célba Kína első repülőgépgyártó vállalata, a Comac. A társaság a mintegy 1000 milliárd dollár éves forgalmat bonyolító piacból szeretne egy szeletet, amelyet jelenleg az Airbus és a Boeing ural.
Kína a világ leggyorsabban fejlődő gazdasága, s a belső légiforgalom is dinamikusan növekszik, mind az üzleti, mind a szabadidős szegmensben. A jövőben mintegy egymilliárd kínai ül repülőgépre, s az ország légitársaságai 3000 új gépet fognak vásárolni. Globálisan ez a szám mintegy 30 ezerre rúg. A vállalat vezetősége szerint ez óriási piac.
A Comac 166 férőhelyes C919-es típusa a Boeing 737-esének és az Airbus A320-asának jelent konkurenciát. A vállalat 2014-ben kezdi meg a gyártást, az első gépeket 2016-ban szállítja.
A Boeing becslése szerint a kereskedelmi gépek piaca a következő években meghaladhatja az 1700 milliárd dollárt. Az amerikai és európai gyártók ugyanakkor nem félnek a kínai konkurenciától. A Boeing kínai részlegének vezetője szerint ez csak arra sarkallja a vállalatokat, hogy minél jobb gépekkel rukkoljanak elő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.