- Miért döntöttek úgy, hogy együttműködésre lépnek egy média-kereskedőházzal? Miért nem „házon belül” próbálták meg a növekedést, terjeszkedést?
- Ennek egyszerű okai voltak. Az Origónak az online értékesítés a specialitása, a kábeltelevíziós terjeszkedés új terület lett volna. Osztottunk, szoroztunk: minden szempontból nagyobb befektetés lett volna a saját saleseseinket betanítani olyan hatékony munkára ezen a téren, mint amilyet az adott területen már hosszú ideje profi módon jelen lévő piaci szereplők képviselnek. Ezért született meg az a döntés, hogy inkább egy jó csomagban átadjuk a feladatot egy e téren professzionális csapatnak. Ennek több értelme volt, mint ha egyedül vágtunk volna neki a reklámidő-értékesítésnek.
- Milyen eredményeket tudnak felmutatni nézettségi fronton az indulástól eltelt durván egy év alatt?
- A válasz ez esetben is szigorú tényeken nyugszik: a durván egy évvel ezelőtti indulásunktól máig megközelítően félszázalékos nézettségre fejlődött fel a 18–49 éves célcsoportban a LifeNetwork, s ennél valamivel kisebbre az OzoneNetwork. Ez azért nagy eredmény, mert egyrészt újak a márkák, másrészt a lefedettségünk 30 százalék körül mozog a piacon, szemben a már jól bevezetett tematikus csatornákéval, mint a Discovery, a National Geographic és a Spektrum, ezeket közel az ország 70 százaléka nyomon tudja követni. De bizonyos napokon így is képesek vagyunk megszorongatni a Spektrumot, a velünk egyidős FEM3 csatornát – amely szintén a nőkre specializálódott – pedig még meg is előzzük a nézettségi versenyben.
- Az elmúlt egy év tehát bebizonyította, igazuk volt e két csatorna indításával. De akkor miben bíztak az amúgy telítettnek tűnő piacon?
- Egyrészt világszerte tendencia, hogy kábelszolgáltató tartalomszolgáltató feladatokat is felvállal, ezzel is kihasználva a szinergiákat. A Origo Zrt. tévécsatornáinak tulajdonosa a Magyar Telekom, amely T-Home márkája révén az egyik legnagyobb piaci szereplő a kábeles piacon. A másik ok magából az Origóból fakad, kifejezetten célunk volt a három képernyős stratégia erősítése, ez egyébként nemcsak magyarországi vállalati szinten, hanem az anyacég, a Deutsche Telekom szintjén is érvényesül: a mobiltelefonon, a web és a televízió összekötése, együttes kommunikációja.
- Milyen konkrét céljaik vannak?
- Már elkészítettük azt a stratégiát, amellyel a LifeNetworköt egy általánosabb tematikájú, női szórakoztatócsatornává pozicionáljuk. A konkrét cél pedig az, hogy egy esztendőn belül megduplázzuk a mostani nézettséget. Az OzoneNetwork kicsit szórakoztatóbb, kevésbé szolgáltató jellegű csatornává válik a jövőben, több színes természetfilmmel és témába vágó, fikciós mozifilmmel.
- Tervezik új csatorna indítását?
- Jelenleg a stratégiai tervezésben a következő fázis annak a vizsgálata: van-e regionális szinten a két tv-csatornánknak létjogosultsága. Hisszük, hogy a jelenlegi két tematika releváns lehet a környező piacokon is.
- Programszinten mire számíthatnak a nézők?
- Már el is indultunk a fikciós tartalmak felé, olyan műsorokat igyekszünk hozni, mint például a kedvelt Angyali érintés sorozat és a Halálbiztos diagnózis. Célunk, hogy új és magyar tartalmakkal is jelentkezzünk, a naponta műsorba kerülő Life Magazin című bulvár-életmód adásban a legfrissebb hírekkel és érdekességekkel várjuk esténként a nézőket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.