Kiskereskedelem. Termék- vagy márkareklám hatására tíz magyarból hét vásárolt élelmiszert az elmúlt tizenkét hónapban, négy pedig egészséget vagy szépséget szolgáló kozmetikumot, haj-, illetve testápoló szert. Az arányok nagyjából megfelelnek az európai átlagnak – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése.
Magyarországon a hirdetések szintén erősen hatnak a recept nélkül kapható gyógyszerek, gyógyhatású készítmények és italok forgalmára: a megkérdezettek közül hármat-hármat ösztönöztek reklámok ilyen termékek beszerzésére egy éven belül. A reklámok ösztönzésére hazánkban vásárolt termékcsoportok további sorrendje: ruházati cikk, szórakoztatóelektronikai eszköz, személyes használatú elektronikai készülék (például iPod vagy mobiltelefon), banki vagy biztosítási szolgáltatás.
A vizsgált termékcsoportok közül majdnem mindegyikben a tévéreklám befolyásolja legjobban a fogyasztókat. A listát a recept nélkül kapható gyógyszerek vagy gyógyhatású készítmények vezetik 81 százalékkal, míg a sor végén a ruházati cikkek állnak: csupán a vevők 42 százalékát késztette vásárlásra az ilyen tévéreklám.
A tévénél nagyobb arányban ösztönözte a nyomtatott sajtóban megjelent hirdetés a ruházati cikkek (58 százalék) és a személyes használatú elekronikai készülékek (57), valamint az élelmiszerek (56) vásárlóit. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.