Mi lehet az oka annak, hogy eddig összesen 3 ezer Acura ZDX talált gazdára az Egyesült Államokban, annak ellenére, hogy a modell elfogadható értékelést kapott a szakírói körökben? John McElroy, az Autoline Daily vezetője szerint a magyarázat az, hogy az autó csúnya. De nem az Acura az egyetlen márka, amely előkelő helyzet szerzett a rondasági listán: a Honda Accord Crosstour és a Scion XB, valamint a Nissan Cuba is bekerült a gyűjteménybe.
A legcsúnyább új modellek rangsorát John McElroy mellett a Consumer Reports autóipari szakírója, Jake Fisher, valamint Troy Snyder, a NADAGuides termékfejlesztési vezetője állította össze a Forbes számára. Eszerint az amerikai gyártók kissé javítottak teljesítményükön az elmúlt évekhez képest és mindössze két detroiti példány; a Ford Flex és a Chevrolet HHR került be a dicstelen csapatba. Igaz, ennek fő oka az lehet, hogy az összes amerikai cég biztonsági játékot játszott idén és – kevés kivétellel – nemigen próbálkoztak új megoldásokkal.
"A hazai cégek nem engedhetnek meg maguknak ilyen hibákat. A listára kerülő autók niche márkák, míg az amerikai autógyárak jelenleg az átlagvásárló nagyközönség számára készítenek kocsikat" – vélte Fisher. A szakértő aláhúzta, hogy a biztos megoldások nem feltétlenül jelentenek unalmas designt, erre példa a Hyundai, amely az Elantra és a Sonata szedánokkal sikeresen különböztette meg magát a rivális Camry-Accord csapattól úgy, hogy továbbra is kiszolgálja az átlagvásárló igényeit.
A Mazda eközben a trendi és a hagyományos határvonalán mozog, a cég idén piacra dobott olyan, furcsának tetsző autókat, mint az RX8, amelyeket nem feltétlenül fogadnak el a vásárlók. Érdekes, hogy a "túl trendi" autók általában gyorsan veszítenek vonzerejükből, míg a hírnevüket fokozatosan kiépítő típusok évtizedekig megőrizhetik helyüket a piacon. Utóbbira példa a Ford Taurus, amely halványan indított a nyolcvanas években, mostanra azonban biztos ponttá vált. Az örök nyertesek közé tartozik a legendássá vált Ford Mustang és a Chevrolet Corvette is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.