A tervek szerint a gyárban a jövőben Lada, Nissan és Renault márkájú kocsikat szerelnek össze.
Szergej Csemezov, a Rosztehnologii állami korporáció elnöke elmondta: a hétmilliárd rubelt hét évre az állami Szberbank bocsátja rendelkezésre.
Az IzsAvto korszerűsítésének egyik fő célja az udmurtföldi szociális problémák megoldása - mondta Csemezov, hozzátéve, hogy hosszabb távon az AvtoVAZ meg szándékozik venni az egész gyárat.
Először a Lada Szamara szerelését helyezik át Izsevszkbe, és 2013-14-ben kezdődik meg a Renault és Nissan kocsik összeszerelése.
Az IzsAvto 2009 tavaszától részleges munkaidőben dolgozott csak, és amikor teljesen leállt a termelés, nem tudta már teljesíteni az AvtoVAZ-nak szóló szállításokat. A cég adósságállománya elérte a 13 milliárd rubelt, s ebből 6 milliárdot az előző vezetés vitt ki különféle társult és offshore cégekbe.
German Gref, a Szberbank elnöke azt mondta, a bank az AvtoVAZ-t választotta zártkörű tenderen az IzsAvto stratégiai partnerének, noha tárgyalásokat folytatott a koreai KIA céggel is. Hozzátette azonban, hogy a KIA igen komoly ajánlatot tett, s nem fogja kár érni, tenni fognak neki egy alternatív ajánlatot.
Az orosz kormány november elején jóváhagyta az AvtoVAZ többségi részének eladását, noha korábban elzárkózott ettől, s mivel a konszern eladásai újra elérték a válság előtti szintet, a Renault-Nissan kész megvenni, bár az árról nem adtak tájékoztatást. A Renault a konszern 25 százalékát 2008-ban vette meg, s azóta szó volt az ellenőrző pakett eladásáról. A válság idején a francia fél elzárkózott a további részvényvásárlástól és az orosz autógyár finanszírozásától. Az AvtoVAZ eladásai ősszel újra elérték a havi 50 ezer gépkocsit, ez az előző évhez képest már 40 százalékos a növekedés, így a tárgyalásokat felújították.
Általában egyetértés van abban, hogy az AvtoVAZ értéke nem lehet kevesebb 2,4 milliárd dollárnál, így értékelte a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló és tanácsadó cég a kibocsátás előtt, s az MMVB orosz tőzsdén a tőkésítettsége több mint 2,2 milliárd dollár.
A Renault-Nissan pedig azt tervezi, hogy az orosz gyárral együtt 2014-ben már mintegy másfél millió kocsit értékesít.
Az IzsAvto gyárban készültek egyebek között a Moszkvicsok 1966-tól, s 2005-től Kiákat is gyártottak ott. A válság következtében tavaly tavasszal leállt és csődbe ment a gyár, elbocsátották a dolgozók 90 százalékát, mintegy 5000 embert, s csak az idén tavasszal kezdett lassan új élet költözni a cégbe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.