Március óta egyetlen hónapban sem kelt el több személyautó az Európai Unió tagországaiban, mint az elmúlt év azonos hónapjaiban. Novemberben például 7,1 százalékos volt a visszaesés a bázishoz képest, de a gyártók már ennek is örülnek, hiszen szeptemberben és októberben még 9,6, illetve 16,4 százalékkal szűkült a forgalom.
Ám az EU sok egyéb mellett az autóeladások tekintetében sem egységes. Míg nyugaton 8,9 százalékkal kevesebb kocsit helyeztek forgalomba novemberben, mint egy évvel korábban, addig a „keleti blokk”, a tíz új tag több mint 22 százalékkal növelte a forgalmat. Az autóipari csoportokat azonban az keseríti el, hogy az EU15 piaca még így is 990 450 autót vett fel, míg mifelénk a jelentősnek mondható keresletbővüléssel együtt is kevesebb mint 79 ezer talált gazdára.
A múlt hónapban minden nagyobb piac zsugorodott. Még a német kereskedők jártak a legjobban a forgalom 6,2 százalékos mérséklődésével, de Franciaországban és Nagy-Britanniában 11 százalék körüli volt a szűkülés, Olaszország és Spanyolország pedig 21 és 25 százalékos esést prdukált.
Így aztán a nagy autóipari csoportok legtöbbje negatív előjelű számokkal szembesült. Kivétel a BMW+Mini csoport, a Daimler és a General Motors. Ez utóbbi európai leányai egyaránt jól mentek a múlt hónapban: az Opel 5,8, a Chevrolet 3,7 százalékkal növelte eladásait. A VW konszern részéről csak az Audi és a Skoda számolhatott be fejlődésről, a Renault-nál pedig csupán a Dacia eladása bővült továbbra is. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.