A milliárdos iparmágnás, Oleg Gyeripaszka érdekeltségéhez tartozó GAZ a Nyizsnij Novgorod-i üzemet adná bele a vegyesvállalatba.
Ha létrejön a megállapodás, nem lesz kihasználatlan a Nyizsnij Novgorod-i üzem, hiszen a General Motors a hónap elején jelentette be: 30 ezer Chevrolet Aveót szerel össze a gyárban, hogy növelje jelenlétét a gyorsan bővülő helyi piacon. Decemberben pedig a GAZ és a Daimler AG azt a tervet hozta össze, hogy az orosz autógyárat felkészítik évi 25 ezer Mercedes-Benz Sprinter haszonjármű kibocsátására.
A globális gazdasági válság kezdete előtt Oroszország volt Európa egyik legnagyobb autópiaca, de 2009-ben az eladások a felére csökkentek. A válság előtti eladási szintet várhatóan 2012-ben éri el ismét Oroszország a szakértők szerint.
Az orosz személyautó-gyártás teljesítménye 92,6 százalékkal, 1,15 millió darabra bővült az elmúlt évben. Az iparág teljesítményének a kormányzati roncsautóprogram adott lökést, amelyet – másodszor meghosszabbítva – ez évre is kiterjesztettek. A kishaszonjármű-gyártók ugyan csak 105 darabot szállítottak, de ez 58 százalékos növekedést jelentett. Teherautóból pedig a 2009-es mennyiség kétharmadával készült több, és az ágazat összesen 67 ezer járművet szállított a megrendelőknek.
Az elmúlt öt év során az újautó-piac bővülésének motorját a külföldi márkák adták, elsősorban annak köszönhetően, hogy szinte minden nagyobb gyártó létrehozta saját vagy vegyes vállalati termelőüzemét Oroszországban. Így nem is csoda, hogy a tíz legkelendőbb személyautó-márka közül kilenc helyben készül, ám a roncsprogram legnagyobb haszonélvezője az AvtoVAZ/Lada lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.