Kedden az üzemanyagok után fizetendő jövedéki adó mértékének mérséklésére vonatkozó törvénymódosítást nyújtott be a Országgyűlésnek Mesterházy Attila és Szekeres Imre. Beadványukban az áll, hogy a 95-ös benzin esetében közel 22, a gázolajnál pedig majdnem 7 forinttal lehetne mérsékelni a jövedéki adót az Európai Unióban alkalmazható minimális szintre. Ma a benzin literenkénti jövedéki adója 120, a gázolajé 97,35 forint.
Dudás Zoltán, a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének főtitkára a szakma nevében támogatja a törvénymódosítást, mondván: „Ha már a Fővárosi Önkormányzatnak 11 év alatt sem sikerül emelni az azóta hatályban lévő maximált tarifát, legalább kissé könnyebb lenne a taxisok helyzete. A nappali tarifa felső határa több mint egy évtizede 240 forint kilométerenként, pedig időközben jelentősen nőttek a költségek és drágult az üzemanyag.”
A gázolaj esetében az adócsökkenés a taxisok mellett csak a magánszemélyeknek lenne kedvező, mivel a kormány január 1-jétől bevezette a kereskedelmi gázolaj intézményét. A 6,5 forintos kedvezmény jövedékiadó-visszatérítésként illeti meg az arra jogosultakat.
„Magánemberként örülnék, ha olcsóbban tankolhatnék az autómba, de a fuvarozók megkapták, amit megkaphattak” – jelentette ki Karmos Gábor, a 30 ezer járművel rendelkező, 2800 vállalakozást tömörítő Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkára, kiemelve ugyanakkor: „Európában csak az olasz, spanyol, francia, belga és szlovén fuvarozók részesülhettek hamarabb a kereskedelmi gázolajkedvezményben.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.