BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre erősödik a koncentráció

Folytatja a beruházásokat a Coop Hungary – Új boltkategóriák az országos hálózatban

Az elmúlt évben a Coop csoport évi teljes forgalma – a 2009-es szinthez hasonlóan – elérte az 510 milliárd forintot. Az áremelkedések hatása miatt azonban ez azt is jelenti, hogy a kereskedelem egészéhez hasonlóan az értékesített mennyiség néhány százalékkal csökkent – mondta lapunknak Murányi László, a 3000 saját logó alatt működő bolt mellett további 2000-et ellátó Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója. Kiemelte, hogy folytatódott a csoporton belüli koncentráció: amíg 2009-ben 26 vállalat hozta a csoportszintű forgalom felét, addig ma már csak húsz vállalat biztosítja az árbevétel 50 százalékát. Vagyis a nagyobb franchise-partnerek egy része növelte gazdasági súlyát, és a közel 700 tagvállalat közül mintegy száz elérte azt az árbevételi szintet, ami miatt válságadót kellett fizetnie.

A Coop csoport tagjai tudomásul veszik és elfogadják a kormány különadóra vonatkozó döntését, mivel úgy ítélik meg, hogy ez középtávon elősegítheti a magyar gazdaság stabilizálását, gyorsíthatja a válságból való kilábalást – hangsúlyozta Murányi László, hozzátéve, hogy elemzések szerint 2011-ben a kereskedelem már a fogyasztás növekedésével, várhatóan 1-1,5 százalékos forgalombővüléssel számolhat. A csoport ugyanakkor nem csupán a külső tényezőktől várja a fejlődést: többek között a hálózat informatikai fejlesztése, a boltfelújítások befejezése, a törzsvásárlói program kiterjesztése további fejlődési lehetőséget rejt magában.

A jövő év végéig teljesen megújul a Coop üzletlánc közel háromezer egysége. A társaság tavaly májusban döntött a több mint 3 milliárd forintos átalakítási programról, amely során új boltkategóriákat alakítanak ki. Az új besorolás alapvetően a szolgáltatási színvonal alapján történik, és lesznek Coop-szuper, Coop ABC, mini Coop boltok. A Coop szuperben kötelező a cégcsoport integrált informatikai rendszerének alkalmazása, a törzsvásárlói kártya elfogadása, a látványpékségek.

A Coop csoport 2002-ben kezdett informatikai hálózatfejlesztése látványosan halad: az őszre már ezer üzlet csatlakozik az integrált informatikai rendszerhez. Jelenleg  az üzletlánc összforgalmának több mint 40 százaléka az informatikai rendszerhez csatlakozott üzletekben képződik. A Coop az idén 750 millió forintot fordít a számítógépes hálózat bővítésére, és az integrált rendszerrel a logisztikai központokat, valamint a legnagyobb 1300-1400 üzletet fedik le két éven belül. Addigra a beruházási összköltség eléri a 8 milliárd forintot.

Az üzleteket az országszerte működő tíz logisztikai raktár szolgálja ki, a tizenegyedik pedig Székesfehérváron fogadja az importárut, s ezt azután a regionális raktáraknak továbbítja.

A Co-op Hungary ugyanis 11 éve cseh és szlovák kereskedelmi partnereivel létrehozott egy pozsonyi székhelyű beszerzési társaságot Coop-Euro AS néven, amely a nemzetközi árubeszerzést intézi. A Coop-Euro Csehországból és Szlovákiából leginkább édességet, sütőipari termékeket, olajat vásárol, Olaszországból érkezik a rizs, Horvátországból pedig a halkonzerv nagy része. A Távol-Keletről rizst, halkonzervet, egzotikus gyümölcsöt importálnak. A társhálózatok pedig Magyarországon leginkább szalámiféléket, fűszerpaprikát és bort vásárolnak – részben a közös láncnak, részben pedig az országok saját hálózatainak. D. K.

Ma már csaknem háromezer üzlet

A Coop-lánc 1993-ben mint beszerzési társulás indult el azzal a céllal, hogy az alapító ÁFÉSZ csoport részére biztosítsa az árut. A korábbi ÁFÉSZ-ekből alakult 165 gazdasági társaság által 15 éve alapított Co-op Hungary Zrt. 165 tulajdonosának 2200 üzlete van.  

A 2002-ben elindított franchise-program révén ma 730 franchise-partner mintegy 2900 egysége működik a Coop logó alatt.

A 2002-ben elindított franchise-program révén ma 730 franchise-partner mintegy 2900 egysége működik a Coop logó alatt. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.