A legnagyobb növekedést (15 százalékot) Dél-Amerika és a Dél-Ázsia érte el, de nem sokkal maradt el tőlük Fekete-Afrika (13 százalékkal) és Közép- és Kelet-Európa (12 százalékkal) sem. A Karib-térség jól teljesített, de Közép- és Észak-Amerika még gyengélkedik a nemzetközi turizmus terén. Ázsiában és a Csendes-óceán térségében - ahol 2010-ben a legnagyobb növekedést regisztrálták – lassult ugyan a fellendülés, de továbbra is 6 százalékkal bővült a beutazó turizmus.
Dél-Európa a statisztikák szerint máris profitált az észak-afrikai és közel-keleti bizonytalan helyzetből. Taleb Rifai, az UNWTO főtitkára szerint az eredmények azt mutatják, hogy a nemzetközi turizmus tavaly elkezdődött erősödése konszolidálódik. „Pozitív hírek jönnek különösen a fejlődő országokból, így Afrika több részéből, ahol egyre többfelé ismerik fel a turizmus gazdasági jelentőségét.“
Az idei első kéthavi globális adatok tükrében az UNWTO szerint nincs szükség a 2011-es előrejelzések módosítására, vagyis továbbra is 4-5 százalékos globális növekedést várnak éves szinten. Sem az észak-afrikai és közel-keleti események, sem a japán erőmű-katasztrófa nem tudja visszafogni a nemzetközi turizmus lendületét.
Érdekes fejlemény ugyanakkor, hogy tavaly átrendeződött azon országok rangsora, amelyek polgárai a legtöbbet költik nemzetközi utazásokra. Kína 2000 óta megnégyszerezte ezt az összeget, így ma már a harmadik legtöbbet költő nemzetként kell őket számon tartani. Érdemes odafigyelni Kanadára és Ausztráliára is, az előbbi hatodik, az utóbbi 10-dik helyre jött fel 2010-ben ezen a toplistán.
A legfontosabb fogadóországok rangsorában is megjelent a top 3-ban Kína, miután letolta a dobogó legalsó fokáról Spanyolországot. Az első helyen továbbra is Franciaország, a másodikon az Egyesült Államok áll. A bevételeket tekintve továbbra is amerikáé az elsőség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.