René Obermann, a Deutsche Telekom elnök-vezérigazgatója a bonni vállalat figyelmét ismét Európára összpontosítja, és a hálózatra fordított kiadásait a hazai piacon növeli, miután vállalta, hogy eladja az gyengélkedő amerikai T-Mobile leányt. Ezzel szemben a stagnáló franciaországi piac arra készteti Stephane Richard-t, a France Telekom elnök-vezérigazgatóját, hogy Afrikát és a Közel-Keletet célozza meg további felvásárlások céljából.
A párizsi székhelyű France Telekom kedden közölte, hogy a három legnagyobb európai piacáról származó első negyedévi értékesítése 1,8 százalékkal csökkent és 7,53 milliárd eurót ért el. A Deutsche Telekom, Európa legnagyobb telefoncége, a héten valószínűleg olyan jelentést tesz közzé, amely szerint európai üzleti tevékenységéből származó bevétele 3,2 százalékkal csökkent, 9,86 milliárd euróra – vélik a Bloombergnek nyilatkozó elemzők.
"A két vállalat teljesen eltérő szemszögből közelíti meg a kérdést" - jelentette vélte genfi Pictet Asset Management távközlési alapkezelője. "A France Télécomot a francia kormány lényegében megakadályozza abban, hogy csökkentse a munkaerő-költséget. Ám ha valaki egy olyan piacon működik, ahol a haszonkulcsokat így korlátozzák, csak a növekedés gyorsításával reagálhat, erre pedig a fejlődő piacok alkalmasak – kommentált az elemző.
Amióta Stephane Richard 2010-ben átvette a tisztségét, a France Télécomot felvásárlások felé terelte Marokkóban és Irakban, kiegészítve ezzel a Jordániában, Egyiptomban, Szenegálban és az Elefántcsontparton meglévő France Telecom-vállalatokat. A francia vállalat vélhetően 7 milliárd eurót költ a régióban tranzakciókra. A KBC Asset Management szakértője emlékeztetett arra, hogy miután latin-Amerikában is jelentőssé vált a penetráció, a telekom cégek számára a terjeszkedés új terepe már csak Afrika lehet.
Ezzel szemben a Deutsche Telekom kizárta az afrikai és ázsiai felvásárlásokat, és az új adat- és hálózati szolgáltatások növelésére koncentrál dél- és kelet-európai vállalatainál. A Telekom jelenleg a román, bolgár és albán piacokon igyekszik kihasználni a növekedési lehetőségeket, az értékesítési bevétel csökkenése Európában (Németországot kivéve), miközben az adózás előtti eredmény stabilizálódhat. A cég egyébként az idei évben 17 százalékkal növelte részvényei értékeit, ami a második legjobb teljesítmény a Bloomberg által követetett huszonegy telekom cég körében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.