Az SDA védelmi és biztonsági NGO által szervezett vitán az ágazatban érdekelt vállalatok, reptér-üzemeltetők és technológiai szakértők felvetették, hogy az Unió illetékes szervei által elfogadott "elnagyolt és elégtelen" szabályzás miatt az EU reptereinek biztonsági felszereltsége nem fejlődik elég gyors ütemben és nem tudja implementálni az új technológiákat.
Bár más iparágakban épp a túlzott szabályzás szokott gondot okozni, a biztonságtechnológiában az érintett felek épp a minősítési rendszert és az egységesítést hiányolják. Jacques Cipriano, a francia Safran biztonságtechnikai cég szakértője szerint az Egyesült Államokról kellene példát venni, ahol egy egész hivatalt hoztak létre: a Transport Security Administration (TSA) egyedüli feladata a biztonságtechnikai felszerelések beszerzése és a fejlesztések felügyelete. Európában ezzel szemben nincs a feladatnak dedikált szerv, mint ahogy nincsenek kutatók és szakértők sem, akik kifejezetten ezt a területet felügyelnék és kialakítanák a szükséges szabályokat.
Mint azt szakértők megemlítették, a viszonylag megengedő szabályok miatt nincs semmi, ami arra kényszerítené az európai reptéri üzemeltetőket, hogy drágább, a célnak jobban megfelelő berendezéseket vásároljanak. Ennek megfelelően a drágább, korszerűbb technológiák csak késve kerülnek be a repülőterekre, esetleg akkor, amikor a folyamatos fejlesztés miatt már azok is elavulttá válnak. Pedig a késlekedés veszélyes lehet: a francia Envoyé Special tévéműsor készítői januárban két különböző reptéren is kijátszotték a biztonsági röntgengépeket, így sikerült lőfegyvert feljuttatni a gépek fedélzetére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.