BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tartanunk kell-e a Skype-Microsoft házasságtól?

A Gartner elemzést készített a Skype felvásárlásáról, amelyben elemzi, milyen változások várhatóak a szektor, valamint a felhasználók számára, miután a Microsoft átveszi a csevegőszoftver irányítását.

A Microsoft számára a Skype felvásárlásának egyik legnagyobb előnye, hogy általa a szigorúan szabályozott hagyományos telekommunikációs szektort megkerülve juthat be a globális kommunikációs piacra. A Gartner többek között a Live, az Xbox és a Bing szolgáltatásainak fejlesztését várja az akvizíciótól. A Skype pedig a szövetségnek köszönhetően a vállalati szektorra is kiterjesztheti VoIP szolgáltatásait és egyúttal előnyhöz juthat versenytársai, a Cisco és az Avaya ellenében.

A vállalati felhasználók arra számíthatnak, hogy a Microsoft tovább fejleszti a Lync hálózati szoftvereket, így a jövőben a cégek újgenerációs hang- videó- és adatkommunikációs szolgáltatásokat vehetnek igénybe. Az ily módon modernizált belső vállalati kommunikációs hálózatokkal jelentős telefonköltség takarítható meg. A cégeknek szánt videó termékeket a jövőben közösen fejleszti majd a két cég, a Skype pedig így hozzáférhet a Microsoft felhasználói bázisához. A Microsoft a Windows Phone alkalmazásokba is beépíti a Skype támogatást, de emellett Redmond a jövőben is folytatja az iOS-re (Apple) valamint Androidra (Google) történő fejlesztéseket.

A Gartner egyébként arra számít, hogy a Skype legalább három-négy évig megőrzi önállóságát a felvásárlást követően is, a felhasználóknak pedig azt tanácsolja, hogy ne változtassanak előfizetéssel kapcsolatos terveiken, mivel a fejlesztések iránya nem fog jelentősen változni. Ami a céges Microsoft felhasználókat illeti, 2013-tól várhatóan a Skype kiemelt szerepet kap majd a Lync rendszerben, ezzel párhuzamosan az üzleti célú felhasználóknak magasabb árat kell majd fizetniük ezekért a szolgáltatásokért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.