BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ügyfélkeresőben a szervizek

Kedvezményekkel igyekeznek érezhetően növelni az egyre apadó forgalmukat az autós cégek

Élénkíteni kívánja a SEAT, Skoda és Volkswagen márkaszervizei forgalmát a Porsche Hungaria azzal, hogy a teljes körű garanciális idő négy évre való kiterjesztése mellett a négy évnél idősebb autók számára kedvezményes javítási csomagokat dolgozott ki.

Ezt a Szerviz 4+ programot – próbaképpen, szűkebb szolgáltatási körrel – tavaly hirdették meg a márkák, és a szolgáltatást igénybe vevő mintegy 12 ezer autós harmada volt a korábban már elpártolt, de emiatt újra visszatért ügyfél. A válság elmúlt két éve alatt a szervizekből elbocsátott szerelők ugyanis minden szakmába vágó munkát elvállalnak, elszívják a munkát, és ez a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint növelte az illegális, számlát nem adó „sufniműhelyek” számát.

De más okból is kevés az ügyfél a szervizekben.

„Nagyon hiányoznak azok az autók a szervizekből, amelyeket nem adtunk el az elmúlt három évben. A világválság előtt, 2007-ben még 177 ezer személyautó talált gazdára Magyarországon, tavaly viszont már csak 43 464, tehát negyedére csökkent a garanciális szervizre behozandó kocsik száma” – mondta Schiller Gábor, az öt márkát forgalmazó Schiller Autócsalád tulajdonosa, hozzáfűzve ugyanakkor, hogy a karambolos javítási igény is jelentősen esett az elmúlt két év alatt.

Ami a Porsche Hungaria kezdeményezését illeti, Markos László műszaki vevőszolgálati igazgató hangsúlyozta, hogy négyéves időtartamra 200 ezer kilométeres futásteljesítményt egyetlen konkurens márka sem biztosít. Ráadásul több márkánál az ilyen hosszított idejű garancia nem teljes körű, hanem sok kivételt tartalmaz, míg a Porsche Hungaria csomagja még az elektromos ablakemelőre is vonatkozik. A négy évnél idősebb autók számára pedig azért dolgozták ki a kedvezményes javítási csomagokat, mert egyre több tulajdonos addig akarja megtartani az autóját, ameddig lehet, és már a flottavásárlók sem három, hanem 5-6 évente cserélik a járműparkot.

Nem csoda hát, ha az autóimportőrök országszerte minél több ügyfelet szeretnének viszszacsábítani a márkaszervizekbe, amelyek a gyári eszközök és a mindenkor legaktuálisabb információk birtokában garanciával dolgoznak, és nem kényszerülnek improvizációra. Azonban az állandóan frissülő gyári elektronikus adatbázishoz való hozzáférés minden szerviznek havonta több százezer forintjába kerül. És ezt is az ügyfelekkel fizettetik meg.

A hitelekből felépített szervizek a forgalom vészes esése miatt alig termelik meg a meleg vízre valót, ezért – és ez márkától független – tulajdonképpen abban érdekeltek, hogy minél több pénzt vasaljanak ki az ügyfelekből. Ez a sajnálatos jelenség azonban nem csupán az autószervizek jellemzője: ugyanez a helyzet még a mosógépszervizeknél is.

Szinte minden termékkör szakszervizeiben tapasztalható, hogy a nagy dumás, behízelgő modorú munkafelvevő szemrebbenés nélkül rábeszéli a hozzá nem értő kuncsaftot olyan alkatrész cseréjére is, amelynek semmi baja. Mindennek azonban híre megy, és ha azt a hibát egy „maszek” 20 ezerért elhárítja, amit a szakszerviz hetvenért vállal, a fogyasztót már nemigen érdekli, kap-e számlát vagy sem.

Ha már az olcsó javításnál tartunk: a Porsche Hungaria az említett márkák öt évnél idősebb autóihoz 25 százalékkal olcsóbb, úgynevezett Economy alkatrészek értékesítését is megkezdi. Az idősebb járművek tulajdonosai az autó életkorának megfelelő árú alkatrészeket vásárolhatnak.

„Ez azt jelenti, hogy egy 8 éves autóhoz már nem muszáj rozsdamentes acél kipufogót venni, megteszi az alumíniumbevonatú is” – magyarázza Kiss Pál, a cégcsoport szervizértékesítési igazgatója. Hozzátette: „Amit a kedvezményes javítási csomagok és az olcsóbb alkatrészek értékesítése miatt elveszít a cég, azt kompenzálja az, hogy hosszú távon biztos ügyfélkört építhetnek ki a partner szervizek.”

A gyári alkatrész-katalógus szabja meg ugyanakkor, hogy milyen alvázszámhoz milyen alkatrész használható fel, és csupán ötévesnél idősebb autókhoz engedélyezi az Economy alkatrészek – például akkumulátor, fékbetét – beépítését. Az Economy alkatrészeket is a VW konszern fejleszti és a minőséget is ellenőrzi, csak éppen ezek anyagösszetétele más, mint a gyári beszerelésű vagy az eredeti cserealkatrészeké. Viszont ezekre is jár a kétéves alkatrész-garancia.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.