"A költségeknek még hosszú évekig kell emelkedniük ahhoz, hogy Kína elveszítse előnyét" – mondta a Reuters globális kereskedelmi és fogyasztói csúcstalálkozóján Brian Goldner, a Hasbro vezérigazgatója. Hasonlóan vélekedett a másik két óriáscég, a Toys R Us és a LeapFrog Enterprises menedzsmentje is.
A Boston Consulting Group felmérése szerint Kínában évente 15-20 százalékkal emelkednek a bérek, ami azt jelenti, hogy a fizetések szintje 2015-re elérheti az Egyesült Államokét. Ugyanakkor például a Hasbro esetében a munkaerőköltség csak a teljes költség 7-9 százalékát teszi ki. A bérgyártással dolgozó Hasbro a kínai üzemekben is maximálisra emelte az automatizálást.
Kína és elsősorban Hongkong a játékipari beszállítók, gyártók és kereskedők központja, ezért az olcsóbb munkaerőt felmutató ázsiai országoknak nem könnyű feladat felvenni a versenyt. A Toys R Us vezére szerint Hongkong a játékgyártás számára olyan, mint a számítástechnikának a Szilícium-völgy. Miközben az egyszerűbb áruk, például a játékbútorok és a csak néhány öltést igénylő plüss figurák gyártása az olcsóbb Vietnámba költözött, a komplexebb játékokat továbbra is Kínában gyártják. És mint hogy a játékok egyre kifinomultabbak, ez egy ideig így is marad. A LeapFrog topmenedzsere a rendkívül fejlett infrastruktúrát is az előnyök között említette, John Harbour megfogalmazása szerint még mindig Kína a világ gyára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.