Az Apple tizenöt hónapja mutatta be az iPadet, azóta gyakorlatilag minden jelentősebb riválisa előállt a saját táblagépével, ennek ellenére a mai napig egy készülék sem akadt, amely érdemben labdába rúghatna az iPaddel szemben. A Technolizer megjegyzi: az Apple egyértelmű fölénye ellenére még egy gyártó sem próbálta meg úgy eladni a termékét, hogy azt emeli ki, miért érdemes inkább azt megvásárolni az iPad helyett. A portál ezért összefoglalta a lehetőségeket, hozzátéve persze, hogy a legtöbb témában még nem jelentkezett versenytárs sem.
"Több és/vagy jobb alkalmazásom van"
Az iPad egyik előnye a hozzá elérhető alkalmazások nagy száma. Ha egy rivális képes lehet felülmúlni ebben az Apple-t, akkor jelentős előnyre tehetne szert.
"Jobb hardvert gyártok"
A PC-piacon fontos tényező az erős hardver és bár a táblák esetében az erős RAM vagy processzor kevésbé csábító, mint a hagyományos gépeknél, egy megfelelően reklámozott, izmosabb készülék jól teljesíthet. Ilyen egyelőre nemigen található a piacon, bár egyesek azt állítják, hogy a Samsung Galaxy Tab 10.1 versenybe szállhat.
"Többet tud a hardverem"
Az iPad nyitva hagy pár lehetőséget ezen a téren, hiszen a készülék nem rendelkezik 4G, HDMI vagy akár USB csatlakozással, emellett hiányzik belőle az SD-kártya bővíthetőség. A portál szerint ezek közül egy még nem elég a boldogsághoz, de jelentős tömeget vonzhat, ha egy gyártó több plusz csatlakoztathatósági lehetőséget kínál. Ilyen lehet a következő hónapban érkező Toshiba Thrive.
"Más méretet gyártok"
Az Apple-vezér Steve Jobs azt állítja, hogy a 7 hüvelykes táblák gyártásának semmi értelme és eddig valóban nem jelentkezett a piacon olyan készülék, amely 7 hüvelykes és elég erős. Ugyanakkor nem elképzelhetetlen, hogy egy kisebb gép sikert arat ajövőben.
"Más a szoftverem"
Jelenleg nincs sok lehetőség, hiszen a táblavásárlók gyakorlatilag az Apple iOS vagy az Android között választhatnak.
"Rugalmas vagyok"
Az Apple közismert arról, hogy erősen behatárolja a felhasználókat a készülékek testreszabhatósága és a szoftverek terén is.
"Jól támogatok egy olyan platformot, amit az iPad nem"
Erre jól példa a Flash, amelyet az Apple kiátkozott és amelyet minden más gyártó készüléke támogat. Fontos tényező lehet, hogy számos cég azért nem vásárolja meg az Apple tábláját, mert a Windows alapú készülékek kompatibilitására van szüksége.
"Jóval olcsóbb a készülékem"
Az első tippek szerint az iPad ezer dolláros árfekvésben került volna a piacra, ehhez képest az Apple 499 dolláros áron kezdte meg a forgalmazást, ezt pedig nehezen múlják alul a riválisok. Példa lehet a Toshiba Thrive, amely 429 dolláros áron kerül a polcokra, de ez nem tekinthető jelentős különbségnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.