A hazai háztartások által friss zöldségre és gyümölcsre elköltött 226 milliárd forintos éves összeg a második legnagyobb a vizsgált termékkategóriák között. Első helyen a friss húsok és a tőkehúsok állnak.
A zöldség és a gyümölcs is a legkedveltebb élelmiszerek között szerepel a magyarok étrendjében. Majdnem minden magyar háztartás asztalára kerül friss zöldség, gyümölcs. A legtöbben paprikát, paradicsomot és banánt vesznek. Zöldséget nagyjából hetente, gyümölcsöt pedig másfél hetente vásárolunk. Összmennyiséget tekintve gyümölcsből almát és dinnyét, zöldségből burgonyát veszünk a legtöbbet.
Majdnem minden magyar háztartás vásárol különböző rendszerességgel a friss zöldségek, gyümölcsök közül. A legtöbben - tízből kilenc háztartás - paprikát, amit a paradicsom, a banán, a vöröshagyma és a sárgarépa követ, melyeket tízből legalább nyolcan vásárolnak. 2010-ben a hetente átlagosan 1-2 alkalommal vásárolt friss zöldségekből és gyümölcsökből a leggyakrabban paprikát vettünk, 20 alkalommal. Ezt követi a burgonya és a paradicsom évi 16-16, majd az alma 13 vásárlási alkalommal.
A hazai háztartások nagyobb része – közel 60 százaléka – kisebb mennyiséget vásárol csak. Ők összesen a teljes megvásárolt mennyiség 20 százalékát adják. Ez a nagyszámú hazai háztartás leginkább a déligyümölcsöket részesíti előnyben és a hagyományos beszerzési helyekkel szemben leginkább hipermarketekben, szupermarketekben és diszkontokban szerzi be a termékeket” – tette hozzá Sánta Zoltán.
Gyümölcsvásárlásainkban - az összmennyiségeket tekintve - a két hagyományos, itthon is megtermő gyümölcs, az alma és a dinnye áll az élen. Az alma adja a teljes háztartási gyümölcsvásárlások 25, a dinnye pedig a 17 százalékát. Ezek mellett a déligyümölcsöket is igen kedveli a hazai fogyasztó, melyek 2010-ben az összes gyümölcsvásárlás 37 százalékát tették ki.
A vásárolt mennyiséget tekintve a zöldségeknél a burgonya áll az első helyen, hiszen 36 százalékát teszi ki az összes zöldségvásárlásunknak. Ezt követi a káposzta, a vöröshagyma, a paprika és a paradicsom 10-10 százalék alatti piacrészekkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.