Erre azért lehet szükség, mert egyrészt akkor járnak le a Malév-gépek lízingszerződései, és újra kell tárgyalni azokat, másrészt a jelenleg érvényes, 2010 elején indult hároméves stratégia 2012 végére már üzemi nyereséget irányoz elő, amelyet a mostani helyzet alapján nagyon nehéz lenne tartani. Iparági vélemények szerint a Malév jövőjét az biztosítaná, ha tőkeerős szakmai befektető kerülne a légitársaság mögé.
Kitörési pont lehetne a vállalat számára az is, ha egy távol-keleti légicég európai hídfőállásának használná a Malévot, és a távolról jött utasokat a magyar társaság „terítené” Európában. Amennyiben sikerülne hasonló megállapodásra jutniuk, az akár a flotta bővítését is lehetővé tenné.
Limburger Lóránt, a társaság egy hónappal ezelőtt hivatalba lépett megbízott vezérigazgatója a cég tegnapi, az új online utazástervezői szolgáltatást bemutató sajtótájékoztatón lapunknak elmondta, a 2010-es 88 milliárd forint után ez évre hasonló üzemméret mellett javuló fedezeti mutatót vár a cégnél.
Az állami légicégnek a versenytársakhoz képesti pozicionálásáról azt mondta, továbbra is a fapadosok és a hagyományos légitársaságok közötti területet „lövik be” maguknak, olyan új szolgáltatásokat szeretnének kifejleszteni, amelyek vonzók az utasok számára, de egyben versenyképes az áruk is. Különösen nagy hangsúlyt helyeznek ezen belül az online területen történő fejlesztésekre.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.