Az amerikai kormány 2009-ben a gazdasági válság idején egy csomag keretén belül 12,5 milliárd dollárt fektetett az amerikai autóiparba, mivel a szegmens a csökkenő vásárlások miatt komoly visszaeséssel szembesült. A kormány-támogatás jelentős részét a Chrysler és a General Motors kapta. A pénzügyminisztérium közlése szerint az adófizetők 1,3 milliárd dollárt buknak az autógyártó eladásán.
A Fiat a Chrysler-részesedéssel együtt az autóipari szektorban dolgozók szakszervezetének (UAW) nyugdíjalapja által birtokolt részvények megvásárlására biztosító opciós jogra 75 millió dollárt fordít az olasz vállalat, amelyből 60 milliót az Egyesült Államok, 15 millió dollárt pedig Kanada kap. Az amerikai államkincstár 98461 részvényt vásárolt meg összesen 500 millió dollárért.
Az opciós ügyletet éppen Barack Obama amerikai elnöknek a Chrysler toledói gyárában tett látogatására időzítették. Az elnök eképp kívánta demonstrálni, hogy a kormány sikeresen lépett a válság idején, s megőrizte az autóipari munkahelyeket. A kincstár a tervek szerint a válság idején szerzett összes vállalati részesedésétől meg kíván válni.
A Chrysler 2009-ben kért csődvédelmet, miután a reálgazdaságba átgyűrűző pénzügyi válság következtében drámaian lecsökkent a forgalma. A Fiat és a Chrysler tavaly összesen 3,6 millió járművet adott el világszerte, ezt a számot 2014-re 6,6 millióra szeretnék emelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.