A hétfői közlemény szerint október 2-án a Marseilles-ben nyíló új központjából 13 új járatot indít az Air France, melyek összekötik a déli centrumot több országon belüli és európai célállomással, valamint a Földközi- tengerrel. A társaság hangsúlyozza, hogy utasai ugyanazt a minőségi szolgáltatást élvezhetik majd, mint az Air France bármely más járatán, vagyis a fapados vetélytársak – az EasyJet és a Ryan Air - szolgáltatásait túl kívánják szárnyalni, jegyáraikat viszont alacsonyan tartják, az egy útra szóló jegy illetékekkel együtt már 50 euróért megvásárolható lesz. A Marseilles-modellt 2012. első felében más francia városokban, többek között Nizzában, Boreaux-ban és Toulouse-ban is bevezetik – írja a The Independent.
„Reményeink szerint ez a projekt ismét nyereségessé teheti a társaság középtávon közlekedő járatait.” – nyilatkozta Pierre-Henri Gourgeon, az Air France vezérigazgatója. Bruno Matheu marketing-igazgatóhelyettes hozzáteszi még, hogy az új stratégiától az utasforgalom évi 4 milliós növekedését várják, mely egy év alatt a jelenlegi 45 millióról 49 millióra emelkedne, továbbá éves szinten 400-500 milliárd euró extra bevételt hozna.
Július elején látott napvilágot az információ, mely szerint az Air France komoly költségcsökkentő stratégiába kezd - működési költségeik 15 százalékos csökkentése a cél, mellyel az EasyJet és a RyanAir piaci részesedését kívánja redukálni. A célt egyfajta géptípus használatával,– Airbus A320-assal – a menetrend optimalizálásával, és a személyzet vidékre helyezésével kívánják elérni.
Mint arról beszámoltunk, Pierre-Henri Gourgeon az Air France vezérigazgatójának tervezett reformjai szerint a személyzet a bázisokon állomásozna, több lenne a munkaóra, így lefaragnának a költségekből, és a menettérti repülők várakozási idejét 25-30 percre csökkentenék, annak érdekében, hogy a mostani 8-9 óránál többet töltsenek a levegőbe.
Az Air France részesedése a hazai és nemzetközi forgalomból a 2002-es 39 százalékról 34 százalékra csökkent 2009-re, miután az EasyJet megalapította első francia bázisát. Ezalatt az EasyJet megnégyszerezte a részesedését, kapacitását 35 százalékkal növelte francia légiutakon az első félévben. Nem csak a légitársaságok jelentenek veszélyt, hanem nagy vetélytársnak számít a vasút is, hiszen a nagysebességű járatokat indító francia nemzeti cég, a SNCF’s TGV bővíti vonalainak számát, valamint egyre nagyobb hatékonysággal csökkenti menetidejét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.