BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

50 eurós jegyekkel küzd a fapadosok ellen az Air France

A holland-francia légitársaság, az Air France-KLM hétfőn bejelentette, hogy utasforgalmának növelése, és a fapados légitársaságok térhódítása miatt elvesztett piaci részesedésének visszaszerzése céljából középtávú járatokat indít vidéki városokból.

A hétfői közlemény szerint október 2-án a Marseilles-ben nyíló új központjából 13 új járatot indít az Air France, melyek összekötik a déli centrumot több országon belüli és európai célállomással, valamint a Földközi- tengerrel. A társaság hangsúlyozza, hogy utasai ugyanazt a minőségi szolgáltatást élvezhetik majd, mint az Air France bármely más járatán, vagyis a fapados vetélytársak – az EasyJet és a Ryan Air - szolgáltatásait túl kívánják szárnyalni, jegyáraikat viszont alacsonyan tartják, az egy útra szóló jegy illetékekkel együtt már 50 euróért megvásárolható lesz. A Marseilles-modellt 2012. első felében más francia városokban, többek között Nizzában, Boreaux-ban és Toulouse-ban is bevezetik – írja a The Independent.

„Reményeink szerint ez a projekt ismét nyereségessé teheti a társaság középtávon közlekedő járatait.” – nyilatkozta Pierre-Henri Gourgeon, az Air France vezérigazgatója. Bruno Matheu marketing-igazgatóhelyettes hozzáteszi még, hogy az új stratégiától az utasforgalom évi 4 milliós növekedését várják, mely egy év alatt a jelenlegi 45 millióról 49 millióra emelkedne, továbbá éves szinten 400-500 milliárd euró extra bevételt hozna.

Július elején látott napvilágot az információ, mely szerint az Air France komoly költségcsökkentő stratégiába kezd - működési költségeik 15 százalékos csökkentése a cél, mellyel az EasyJet és a RyanAir piaci részesedését kívánja redukálni. A célt egyfajta géptípus használatával,– Airbus A320-assal – a menetrend optimalizálásával, és a személyzet vidékre helyezésével kívánják elérni.

Mint arról beszámoltunk, Pierre-Henri Gourgeon az Air France vezérigazgatójának tervezett reformjai szerint a személyzet a bázisokon állomásozna, több lenne a munkaóra, így lefaragnának a költségekből, és a menettérti repülők várakozási idejét 25-30 percre csökkentenék, annak érdekében, hogy a mostani 8-9 óránál többet töltsenek a levegőbe.

Az Air France részesedése a hazai és nemzetközi forgalomból a 2002-es 39 százalékról 34 százalékra csökkent 2009-re, miután az EasyJet megalapította első francia bázisát. Ezalatt az EasyJet megnégyszerezte a részesedését, kapacitását 35 százalékkal növelte francia légiutakon az első félévben. Nem csak a légitársaságok jelentenek veszélyt, hanem nagy vetélytársnak számít a vasút is, hiszen a nagysebességű járatokat indító francia nemzeti cég, a SNCF’s TGV bővíti vonalainak számát, valamint egyre nagyobb hatékonysággal csökkenti menetidejét.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.