BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Renault tervezi a Ladát?

Carlos Ghosn, a Renault–Nissan szövetség vezetője a múlt hónapban azt mondta, a Renault megvásárolja az Avtovaz 35 százalékát, a Nissan pedig 15 százalékos részesedést szerez az orosz cégben – értesült a Reuters.

A francia cég jelenleg a Lada-gyár negyedével rendelkezik, de az orosz állam jóváhagyta, hogy japán partnerével közösen ellenőrzést biztosító tulajdonhányadhoz jusson. A tervezett üzlet hátterében az lehet, hogy ez idáig a Renault csak vesztett oroszországi befektetésén, és elérkezettnek látta az időt, hogy kezébe vegye a stratégiai irányítást, és ennek kapcsán láthatóvá váljon: mikor is lesz nyereséges a vegyes vállalat.

Addig is két év múlva az Avtovaz újonnan fejlesztett hajtásláncok gyártását kezdi meg a Lada és a Renault számára. Bruno Ancelin, a Renault oroszországi megbízottja azt is bejelentette, az Avtovaznál tervezik benzinmotorok gyártását a Renault Mégane, a Dacia Sandero valamint az új generációs Lada számára.

Vagyis valószínűleg valami vincseszter mélyén már megvannak a Renault által tervezett 21. századi Ladák dokumentá-ciói, amelyekkel megkísérlik a Daciához hasonló piaci siker elérését. Másrészt azért is igyekszik előremenekülni a Renault–Nissan, mert ágazati elemzések alapján úgy vélik, ebben az évben elérheti a 2,7 milliót az orosz személyautó- és kishaszonjármű-piac, míg az Association of European Business korábban még csak 2,35 millió darabos eladást prognosztizált a tavalyi 1,97 millió után.

A Renault–Nissan–Lada hármas pedig négy év múlva 1,6 milliós eladási szinttel el kívánja érni a 40 százalékos piaci részesedést Oroszországban, ahol 1,235 millió személykocsi és kishaszonjármű talált gazdára az első fél évben, több mint másfélszer annyi, mint az elmúlt év azonos időszakában. A júniusi 40 százalékos keresletbővülés révén pedig 246 ezer jármű került az utakra.

A nyugati cégek sorra bejelentett beruházási tervei ugyanakkor azt mutatják, eredményes volt az orosz kormány azon májusi határozata, hogy vámkedvezményt kapnak az autógyártók, ha termelő beruházásba fognak. Ennek alapján a Volkswagen AG megállapodott a GAZ csoporttal, hogy annak Nyizsnyij Novgorod-i gyárában – 2019-ig – évi 110 ezer VW és Skoda gépkocsit szerelnek össze az orosz piac számára. A General Motors szentpétervári üzemében 230 ezerre bővíti a Chevrolet- és Opel-kibocsátást a következő öt évben, a GM–Avtovaz vegyes vállalat Chevrolet Niva-gyártását pedig 120 ezerre emelik Togliattiban. A Ford is bejelentette, megháromszorozza termelését, hogy 2014-re szintén elérje a 350 ezres éves kibocsátását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.