A francia cég jelenleg a Lada-gyár negyedével rendelkezik, de az orosz állam jóváhagyta, hogy japán partnerével közösen ellenőrzést biztosító tulajdonhányadhoz jusson. A tervezett üzlet hátterében az lehet, hogy ez idáig a Renault csak vesztett oroszországi befektetésén, és elérkezettnek látta az időt, hogy kezébe vegye a stratégiai irányítást, és ennek kapcsán láthatóvá váljon: mikor is lesz nyereséges a vegyes vállalat.
Addig is két év múlva az Avtovaz újonnan fejlesztett hajtásláncok gyártását kezdi meg a Lada és a Renault számára. Bruno Ancelin, a Renault oroszországi megbízottja azt is bejelentette, az Avtovaznál tervezik benzinmotorok gyártását a Renault Mégane, a Dacia Sandero valamint az új generációs Lada számára.
Vagyis valószínűleg valami vincseszter mélyén már megvannak a Renault által tervezett 21. századi Ladák dokumentá-ciói, amelyekkel megkísérlik a Daciához hasonló piaci siker elérését. Másrészt azért is igyekszik előremenekülni a Renault–Nissan, mert ágazati elemzések alapján úgy vélik, ebben az évben elérheti a 2,7 milliót az orosz személyautó- és kishaszonjármű-piac, míg az Association of European Business korábban még csak 2,35 millió darabos eladást prognosztizált a tavalyi 1,97 millió után.
A Renault–Nissan–Lada hármas pedig négy év múlva 1,6 milliós eladási szinttel el kívánja érni a 40 százalékos piaci részesedést Oroszországban, ahol 1,235 millió személykocsi és kishaszonjármű talált gazdára az első fél évben, több mint másfélszer annyi, mint az elmúlt év azonos időszakában. A júniusi 40 százalékos keresletbővülés révén pedig 246 ezer jármű került az utakra.
A nyugati cégek sorra bejelentett beruházási tervei ugyanakkor azt mutatják, eredményes volt az orosz kormány azon májusi határozata, hogy vámkedvezményt kapnak az autógyártók, ha termelő beruházásba fognak. Ennek alapján a Volkswagen AG megállapodott a GAZ csoporttal, hogy annak Nyizsnyij Novgorod-i gyárában – 2019-ig – évi 110 ezer VW és Skoda gépkocsit szerelnek össze az orosz piac számára. A General Motors szentpétervári üzemében 230 ezerre bővíti a Chevrolet- és Opel-kibocsátást a következő öt évben, a GM–Avtovaz vegyes vállalat Chevrolet Niva-gyártását pedig 120 ezerre emelik Togliattiban. A Ford is bejelentette, megháromszorozza termelését, hogy 2014-re szintén elérje a 350 ezres éves kibocsátását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.