Az egyik legígéretesebbnek ítélt alkalmazás az NFC, de ennek használata még gyerekcipőben jár, pedig három területen kifejezetten perspektivikusnak tűnik. Az egyik a mobilfizetés, a másik kapukon, egyéb rendszereken keresztüli beléptetés, illetve a kódfelismeréssel megvalósuló információlehívás. Mindennek természetesen feltétele a megfelelő infrastrukturális ellátottság, mind a felhasználói, mind a szolgáltatói oldalon.
A fogyasztói oldalon az elméleti alapok már megvannak. Magyarországon a 15–45 éves korosztályban 93 százalékos a mobilpenetráció. Ez ugyanakkor még nem jelenti azt, hogy a mobilos ügyfélnek a készüléke alkalmas is az NFC-re. Ma még alig néhány és viszonylag drága készülék támogatja csak ezt a megoldást.
A mobiltelefon-állomány döntő hányada ugyanakkor néhány év alatt megújulhat. A nemzetközi tendenciák és a gyártók ígéretei alapján három-négy éven belül a hazánkban értékesített készülékek jelentős része már NFC-csippel ellátott lesz. Az amerikai Pyramid Research kutatása szerint négy év múlva az akkor eladott okostelefonoknak már közel a 28 százaléka lesz alkalmas az érintés nélküli kommunikációra.
Az igazi döntés azonban a mobiloperátorok kezében van, hiszen – ahogy az elemzés is mutatja – a jelenlegi készülékek felét előfizetésük mellé, további 23 százalékát pedig szintén a szolgáltatótól, de nem az előfizetéssel együtt vásárolják itthon a mobilos ügyfelek.
Vannak azonban ma még szép számmal kétkedők is az NFC-piac sikerét tekintve. Néhányan felvetik a megfelelő iparági szabványok, illetve a jövedelmező és kellően attraktív üzleti modellek hiányát is. Ha már lesz ugyanakkor kellő számú készülék a kínálatban, az jobban ösztönzi majd a kiskereskedelmet is az NFC-szolgáltatások nagyobb arányú bevezetésére. Így aztán nem elképzelhetetlen, hogy 2015-ben már több mint negyedmilliárd NFC-képes mobiltelefont adhatnak el a világon.
Az eredményességhez viszont az is szükséges, hogy a különféle mobilos megoldások egyre nagyobb teret nyerjenek a hétköznapi életben. Tavaly ugyanis a 15 évesnél idősebb hazai mobilozóknak csupán 6 százaléka fizetett már készülékén valamely termékért vagy szolgáltatásért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.