Így a kereskedelmi ágazat német szövetsége, a BHB (Bundesverband Deutscher Heimwerker-, Bau- und Gartenfachmärkte) az év második felére a német nyelvű országokban 2,5-3,5 százalékos piacbővülést vár.
Ilyen biztató piaci körülmények között csökkent a Praktiker második negyedéves forgalma 7,9 százalékkal, 956,6 millió euróra. A féléves árbevétel pedig az egy évvel korábbi 1,786 milliárd euróról 9,2 százalékkal, 1,623 milliárdra zuhant.
Ezzel szemben június végéig a nettó veszteség 322,6 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 11,8 millióról. És a féléves veszteség nagy részét, 307 millió eurót a második negyedévben halmozta föl a Németországgal együtt kilenc országban dolgozó konszern.
Nem is csoda, hogy villámgyorsan lemondott Wolfgang Werner, a Praktiker AG vezérigazgatója, pedig a felügyelőbizottság elnöke arra kérte, legalább addig maradjon, amíg az utódját megtalálják.
A Praktiker csoport számára csalódást okozott a második negyedév – fogalmazott Wolfgang Werner, amikor kiszállt a hajóból, és hozzátette: a gyenge eredmények egyik oka a nemzetközi gazdasági kilábalás lassulása, valamint az, hogy egyelőre nem hozta meg a remélt eredményt a németországi vállalatcsoport átalakítása. Ugyanakkor a menedzsment szerint a fogyasztói visszajelzések pozitívak, és mérhetően nőtt a Praktiker márka imázsértéke. Másrészt német szakmai vélemények szerint éveken keresztül a kritikák kereszttüzében volt árleszállítási kampányai miatt
Ami a Németországon kívüli üzletmenetet illeti, a második negyedévben is az elsőhöz hasonló arányban esett a forgalom. Romániában és Bulgáriában ismét két számjegyű volt a bevétel esése, Görögországban viszont a pénzügyi válság elmélyülése ellenére is mérséklődött a csökkenés mértéke az első negyedévihez képest. A cég összefoglalója szerint Albániában, Lengyelországban és Magyarországon némi növekedést sikerült elérni. Nálunk erre nagyon rá is szorult a cég, hiszen az elmúlt év végére a 2009-ben elért 35,3 milliárd forintról 31,8 milliárdra csökkent az árbevétel, a veszteség viszont 637 millióról 1,92 milliárdra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.