BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mélyben a Praktiker; távozott a cégvezér

Az első fél évben több mint 3 százalékkal bővült a német barkács- és lakásfejlesztési áruházak forgalma az elmúlt év első feléhez képest. Az ausztriai és svájci áruházak forgalmával is elégedettek voltak a vállalatok, csupán a júniusi időjárás miatt torpant meg némileg a növekedés.

Így a kereskedelmi ágazat német szövetsége, a BHB (Bundesverband Deutscher Heimwerker-, Bau- und Gartenfachmärkte) az év második felére a német nyelvű országokban 2,5-3,5 százalékos piacbővülést vár.
Ilyen biztató piaci körülmények között csökkent a Praktiker második negyedéves forgalma 7,9 százalékkal, 956,6 millió euróra. A féléves árbevétel pedig az egy évvel korábbi 1,786 milliárd euróról 9,2 százalékkal, 1,623 milliárdra zuhant.

Ezzel szemben június végéig a nettó veszteség 322,6 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 11,8 millióról. És a féléves veszteség nagy részét, 307 millió eurót a második negyedévben halmozta föl a Németországgal együtt kilenc országban dolgozó konszern.
Nem is csoda, hogy villámgyorsan lemondott Wolfgang Werner, a Praktiker AG vezérigazgatója, pedig a felügyelőbizottság elnöke arra kérte, legalább addig maradjon, amíg az utódját megtalálják.

A Praktiker csoport számára csalódást okozott a második negyedév – fogalmazott Wolfgang Werner, amikor kiszállt a hajóból, és hozzátette: a gyenge eredmények egyik oka a nemzetközi gazdasági kilábalás lassulása, valamint az, hogy egyelőre nem hozta meg a remélt eredményt a németországi vállalatcsoport átalakítása. Ugyanakkor a menedzsment szerint a fogyasztói visszajelzések pozitívak, és mérhetően nőtt a Praktiker márka imázsértéke. Másrészt német szakmai vélemények szerint éveken keresztül a kritikák kereszttüzében volt árleszállítási kampányai miatt

Ami a Németországon kívüli üzletmenetet illeti, a második negyedévben is az elsőhöz hasonló arányban esett a forgalom. Romániában és Bulgáriában ismét két számjegyű volt a bevétel esése, Görögországban viszont a pénzügyi válság elmélyülése ellenére is mérséklődött a csökkenés mértéke az első negyedévihez képest. A cég összefoglalója szerint Albániában, Lengyelországban és Magyarországon némi növekedést sikerült elérni. Nálunk erre nagyon rá is szorult a cég, hiszen az elmúlt év végére a 2009-ben elért 35,3 milliárd forintról 31,8 milliárdra csökkent az árbevétel, a veszteség viszont 637 millióról 1,92 milliárdra nőtt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.