Az egy klikkre jutó költség az elmúlt 12 hónap folyamán 74 százalékkal nőtt a Facebookon - a közösségi médiára specializálódott TBG Digital szerint. A reklám megjelenítések 1000 letöltésenként számlázott költsége 45 százalékkal nőtt 2010 második negyedévében az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Franciaország és Németország területén.
A Facebook reklámbevételeinek gyors emelkedése és a közösségi médiában való hegemóniája már a Google sikersztorijához mérhető. Simon Mansell, a TBG ügyvezetője szerint a digitális reklámok terén a Google óta nem volt ekkora durranás a piacon. A nagy különbség azonban az, hogy míg a Google esetében az átklikkelésekből és a mögöttes eladásokból származott pénze a cégnek, addig a Facebook esetében a nagy márkák költéseiből származnak a vállalat bevételei.
Egy párhuzamos felmérés szerint az idei második félévben a Facebookon való reklámozás költségei egységnyi klikkre számolva 22 százalékkal nőttek az első három hónaphoz képest, ami valószínűsíti, hogy az idei év még a tavalyinál is jobb lehet és akár 80 százalékkal is megemelkedhetnek a bevételek. Bár a reklámárak rendkívül gyorsan nőnek, a Facebook döntéshozói mindig igyekeznek leszögezni, hogy az oldal egyelőre még mindig olcsóbb, mint a hagyományos online média oldalain.
Az utóbbi időszak legnagyobb meglepetése, hogy azok a cégek, akik korábban csak filléreket voltak hajlandóak áldozni a közösségi médiaoldalon való megjelenésre, egyre több pénzt vonnak el a hagyományos médiától. Ilyen például a Coca-Cola, melynek több, mint 32 millió rajongója van a Facebookon, vagy épp a nagy filmgyártók, tévécsatornák és autómárkák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.