BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem lesz reklám a tévében? - Ez is a Facebook miatt van

Csaknem háromnegyedével, 74 százalékkal nőttek a Facebookon való reklámozás költségei, ahogy egyre több és több nagy márka vonul ki a televízióból és print médiából és helyezi át reklámjait a világ legnagyobb közösségi oldalára.

Az egy klikkre jutó költség az elmúlt 12 hónap folyamán 74 százalékkal nőtt a Facebookon - a közösségi médiára specializálódott TBG Digital szerint. A reklám megjelenítések 1000 letöltésenként számlázott költsége 45 százalékkal nőtt 2010 második negyedévében az Egyesült Államok, Nagy-Britannia, Franciaország és Németország területén.

A Facebook reklámbevételeinek gyors emelkedése és a közösségi médiában való hegemóniája már a Google sikersztorijához mérhető. Simon Mansell, a TBG ügyvezetője szerint a digitális reklámok terén a Google óta nem volt ekkora durranás a piacon. A nagy különbség azonban az, hogy míg a Google esetében az átklikkelésekből és a mögöttes eladásokból származott pénze a cégnek, addig a Facebook esetében a nagy márkák költéseiből származnak a vállalat bevételei.

Egy párhuzamos felmérés szerint az idei második félévben a Facebookon való reklámozás költségei egységnyi klikkre számolva 22 százalékkal nőttek az első három hónaphoz képest, ami valószínűsíti, hogy az idei év még a tavalyinál is jobb lehet és akár 80 százalékkal is megemelkedhetnek a bevételek. Bár a reklámárak rendkívül gyorsan nőnek, a Facebook döntéshozói mindig igyekeznek leszögezni, hogy az oldal egyelőre még mindig olcsóbb, mint a hagyományos online média oldalain.

Az utóbbi időszak legnagyobb meglepetése, hogy azok a cégek, akik korábban csak filléreket voltak hajlandóak áldozni a közösségi médiaoldalon való megjelenésre, egyre több pénzt vonnak el a hagyományos médiától. Ilyen például a Coca-Cola, melynek több, mint 32 millió rajongója van a Facebookon, vagy épp a nagy filmgyártók, tévécsatornák és autómárkák.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.