Az egyéb beszerzési megoldások közül a gyártótól vagy a márkakereskedőtől történő, illetve a rendszerintegrátoron vagy az informatikai cégen keresztüli vásárlások számítanak elterjedtnek. Ezek a cégméret növekedésével arányosan válnak egyre gyakoribbá, a 250 fő feletti nagyvállalati szegmensben pedig dominálnak, itt a cégek mintegy fele közvetlenül, harmada pedig partneren keresztül szerzi be a hardvereit. Ebben a körben az anyavállalatok központosított beszerzései is érdemi szerephez jutnak.
A műszaki áruházban, illetve a hipermarketben megvalósuló üzleti célú vásárlás számottevő arányban csak az egyéb téren is sokszor lakossági viselkedésmintákat mutató, 1–9 fős mikrocégeknél van jelen. A hazai intézményi szegmens gyakorlata leginkább a 10–49 fős kisvállalatokéhoz hasonlít, előbbinél azonban a központi beszerzések jóval nagyobb arányúak, mint a cégeknél.
A „márkázott” szoftverek beszerzési forrásai hasonlók a hardverekéihez – mutatnak rá a BellResearch kutatói. A jelenség mögött részben a PC-vel együtt vásárolt szoftverek állnak, illetve a nagyobb cégeknél sok esetben az egységes vállalati politika dönt a beszerzési preferenciákról, és gyakoriak a keretszerződések is.
A nemzetközi gyakorlatban egyre fontosabbá váló elektronikus beszerzési csatornák, az internetes áruházak és piacterek használata Magyarországra még kevéssé gyűrűzött be. A hazai szervezeteknek csupán az 5 százaléka használ ilyen megoldásokat hardvervásárláskor – és ezalól a nagyvállalatok sem jelentenek kivételt. Az alacsonynak mondható hazai penetrációs adatok azt vetítik előre, hogy e téren az igazi áttörés még akár évekig elhúzódhat – prognosztizálják az elemzők –, noha a beszerzésekben az internet – mint információs és kommunikációs csatorna – szerepe egyébként folyamatosan nő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.