„A terület nagyon elhanyagolt volt, amikor egy árverésen megvettük az önkormányzattól. Azóta rendbe tettük a 200 méteres partszakaszt, megszüntettük az illegális szemétlerakót, felújítottuk a telken álló épületeket. Jelenleg az utolsó szakhatósági engedélyek beszerzése folyik, utána indulhat be a kikötő és a hozzá tartozó tér végső kialakítása – mondta el a Világgazdaságnak Tomos András, a társaság ügyvezető-tulajdonosa. – Ha megszerezzük a megfelelő engedélyeket, akkor már az idén be is fejeződhet a projekt” – tette hozzá.
A lokálpatrióta budafoki vállalkozó bevallottan spekulatív befektetésnek szánja a fejlesztést. Az ötletet az adta, hogy Dél-Budán legközelebb a Kopaszi-gátnál található hasonló létesítmény, de a tapasztalatok szerint Budafok térségében szükség van egy jól működő egységre, amely minden igényt kielégítően kiszolgálja a vízi közlekedést választókat. Előzetes igény- és piacfelmérés ugyan nem született, de úgy látják, hogy a koncepció működőképes lehet. „A lényeg az, hogy olyan szolgáltatásokat, a hajózáshoz köthető lehetőségeket – kikötőt, töltőállomást, szervizlehetőséget – és programokat kínáljunk majd, amelyek vonzóvá teszik Budafokot a környéken járók vagy éppen az eddig a belváros magasságában kikötő turisták szemében” – vallja Tomos András.
„A távolabbi tervek között szerepel az is, hogy egy olyan közösséget hozzunk létre, amely ősztől tavaszig ott tárolja a kisebb – 20 méter alatti – hajóikat.” Eddig 130 millió forintot fordítottak az új kikötő kialakítására, a számítások szerint további 70 milliós befektetést igényel majd a családi vállalkozásban megvalósuló Budapest Kapuja.
„A kikötő és az egész terület kialakítása után most egy új »arcot«, egy vonzó, emberi léptékű, barátságos megjelenést is szeretnénk adni a helynek. Először arra gondoltunk, hogy a kikötőben, közel a parthoz, egy lugasból és padokból összekombinált kaput építünk fel, utalva arra, hogy a kikötő Budapest új kapuja, illetve rímelve Budafok borkultúrájára. Aztán rájöttünk, hogy biztosan van ennél sokkal jobb ötlet is” – mondta Tomos Lilla, a társaság marketingvezetője, a Budapest Kapuja vizuális arculat- és névjavaslat pályázat felelőse. Azt is fontosnak tartják, hogy a hazai művészek, grafikusok, kreatívok megmutathassák tehetségüket, és megálmodjanak egy Magyarországon, de akár Európában is egyedülálló vízparti helyet.
Ahhoz keresik a legjobb ötletet, hogy miként lehetne a területet életre kelteni, egy izgalmas motívummal ellátni, így megalkotni Budafok és talán Budapest egyik új jelképét is. „Elképzelésünk szerint a fő csapásirányok a víz közelsége és Budafok borkultúrája lenne, de nem akarjuk megkötni a pályázók kezét, nyitottak vagyunk a kreatív ötletekre” – tette hozzá. A felhasznált anyag tekintetében a fa a legvonzóbb a családtagok számára.
l megfelelő név kitalálása
l a logó megtervezése
l költségkímélő megoldás
l a környezethez, Budafokhoz illő koncepció
l megfelelő név kitalálása
l a logó megtervezése
l költségkímélő megoldás
l a környezethez, Budafokhoz illő koncepció -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.