Előbb márciusban majd június végén állt le a termelés, mert nem volt pénz alkatrészekre és a munkások bérére. Az inkasszó joggal felruházott svéd adósságkezelő pedig bejelentette, akár zárolhatja is a Saab vagyonát, ha nem adja meg összesen 620 ezer dolláros tartozását két beszállítójának - jelenti az Automotive News Europe.
Ezzel párhuzamosan a Reuters információi szerint több beszállító arra készül, hogy csődeljárást kér a svéd luxusmárka ellen, ezzel próbálva nyomást gyakorolni a tartozások megfizetése érdekében.
Az állami adósságkezelő intézet részéről Hans Ryberg úgy tájékoztatta a Bloomberg hírügynökséget, hogy még ő sem tudja az autógyár tartozásainak végső összegét, ám az biztos, hogy a jövő héten 5,1 millió svéd koronát kitevő (792 ezer dollár) újabb adósságcsomagot kell kiegyenlítenie.
A Swedish Automobile, a Saab Automobile, a Pang Da, és a Youngman cégek július elején kötelező érvényű szerződésbe foglalták a korábban kötött szándéknyilatkozatot, és ezen felül megállapodtak három új Saab modell kifejlesztésére vegyes vállalkozás létrehozásáról. Ez alapján a kínai Pang Da és a Youngman közösen 245 millió eurót fektetnek a Saabba, illetve stratégiai szövetséget kötnek a Saab márkájú gépjárművek kínai terjesztésére, amely a 3 cég tulajdonában álló forgalmazó vegyes vállalkozásból, és egy gyártó vegyes vállalkozásból áll.
Ez a megállapodás mentette meg egy időre Saabot, amely hónapok óta a létéért küzd. Legutóbb június végén lélegezhetett fel a cég, amikor egy csaknem hatszáz darabos megrendelést nyújtott be hozzá egy kínai cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.