A kiadó profitja az év első felében 10,5 százalékkal nőtt, 288,7 millió euró lett, az értékesítés pedig 11,8 százalékkal emelkedett. A cég hirdetési bevételei 18,6 százalékos növekedéssel elérték a 762,3 millió eurót.
Európa legnagyobb napilap kiadójának, az Axel Springernek a részvény-árfolyam azonban 8,7 százalékkal 31,45 euróra emelkedett.
Mathias Döpfner, a kiadó vezérigazgatója hangsúlyozta: az Axel Springer digitális és nemzetközi tevékenysége csaknem 40 százalékát adja a vállalat profitjának. A vállalat idén kétszámjegyű eredménynövekedést vár.
A digitális médiából származó hirdetési bevételek 23 százalékát adják a cég bevételeinek, szemben a 2009. első félévi 12 százalékos értékkel. Ugyanakkor az újságokból és magazinokból származó hirdetési bevételek aránya 21 százalékra esett a két évvel korábbi 27 százalékról. "Nem látom jelét annak, hogy az újságok és magazinok körében tapasztalható negatív trend megfordulhatna" - mondta Matthias Döpfner.
Az 1946-ban Axel Springer újságíró által alapított kiadó még időben reagált arra, hogy csökkenni kezdtek nyomtatott termékeinek eladásai, és Kelet-Európa felé terjeszkedett. Emellett a cég folyamatosan bővítette digitális üzletágát is: megvásárolta a gofeminin online női magazint és a francia Seloger online ingatlanközvetítő céget.
Az Axel Springer kiadó 35 országban - köztük Magyarországon - van jelen több mint 240 újsággal és magazinnal, továbbá 140 online kiadvánnyal. A kiadó vezérigazgatója szerint kiadványaikat nem érintheti a brit sajtóbotrány, mert nagyon szigorú szabályokat követnek. "A német és a brit bulvárlapok különböznek. Németországban az újságírók kevésbé agresszív módszerekkel dolgoznak" - fogalmazott Mathias Döpfner.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.