Komoly gondokat okozott a Kirchhoff-gyárnak, hogy egyetlen vevője, a Suzuki csökkentette a termelést. Ezért gyárbővítéssel megteremtették a lehetőségét annak, hogy hat új megrendelőt is ki tudjanak szolgálni.
Rövidesen befejeződik a préselt karosszériaelemeket gyártó esztergomi Kirchhoff Hungária Kft. negyedik üzemfejlesztési szakasza. Az összesen 12 millió euróra rúgó beruházás eredményeként július végére elkészült a 3 ezer négyzetméteres hegesztő- és a 2,5 ezer négyzetméteres présüzem, valamint a 200 négyzetméternyi iroda, így csaknem megkétszereződött a 2004-ben alapított cég üzemi területe. A hat robotcellát is tartalmazó modern technológia üzemeltetése kapcsán hatvan szakember – döntően mérnökök és magasan képzett technikusok – számára nyílik új munkalehetőség májusig, amikor a létszám ismét eléri a válság előtti háromszázat – tájékoztatta lapunkat Sólyom Szabolcs ügyvezető igazgató.
A gyárban már folyik a nemrégiben érkezett két présgép telepítése is, és szeptember közepétől akár a sorozatgyártás is megkezdődhet. A cég ugyanis a Peugeot Citroën nagyszombati, a Mercedes kecskeméti, a Volkswagen pozsonyi, a Ford craiovai, a General Motors szentgotthárdi s a Skoda Mladá Boleslav-i gyárába is szállít a jövő évtől. A beruházásra azért lett szükség, hogy ki tudja szolgálni az új megrendelők igényeit, és azért kellett bővíteni a vásárlói kört, mert a Magyar Suzuki termelése visszaesett.
A Kirchhoff csoport automotive üzletága 1998 óta beszállítója a Magyar Suzuki Zrt.-nek. A régi Wagon R+-hoz, az Opel Agilához szállított karosszériaelemeket Lengyelországból, a Kirchhoff Polskától. A Kirchhoff – követve azt a stratégiáját, hogy nagy megrendelői közelében saját gyártóbázist hoz létre – a Suzukival kialakított kapcsolat révén telepedett meg Esztergomban. A 2004. januárban alapított Kirchhoff Hungária Kft. az év áprilisában vásárolta meg a működéséhez szükséges területet, és novemberben már a gyártás is megkezdődött. A kapacitás azonban rövidesen szűknek bizonyult, mert a 2005-ös évben újabb gyártócsarnokot építettek, amelyhez pályázati támogatást is nyertek.
Egy évvel a világválság kitörése előtt is épített 3,5 milliárd forintos beruházással új üzemcsarnokot a társaság, amely a Suzuki Swifthez és az SX4-hez készített fémelemeket, egyebek között első és hátsó lökhárítókat és a műszerfal alatti középmerevítőt.
A világválság miatt azonban a Kirchhoff Hungária akkori egyetlen vevője, a Magyar Suzuki a 2008-as szinthez képest 36 százalékkal csökkentette rendelésállományát, így a Kirchhoff árbevétele 2009-ben az előző évihez képest 39 százalékkal csökkent. Ebben a helyzetben nem volt más út, mint a költségcsökkentés, a hatékonyságnövelés és megteremteni a több lábon állást: új megrendelőket kellett keresni – foglalta össze Sólyom Szabolcs.
A Suzuki-megrendelések zuhanása ugyanis kihúzta a talajt a 300 fős cég alól, amely a csökkenő kereslet miatt a szokásos három műszak helyett csak kettőben termelt, és elbocsátotta alkalmazottai egyharmadát. Szerencsére azonban 2009 áprilisában 83 millió forintos munkahelymegtartó támogatást kapott a cég az Országos Foglalkoztatási Közalapítványtól, és ez egy évig biztosította az alkalmazotti állomány megélhetését.
Érdekes viszont, hogy a szintén két éve az Új Magyarország fejlesztési terv Gazdaságfejlesztési operatív program által meghirdetett pályázat nyerteseként 2009-ben megítélt 84,3 millió forintos támogatást nem kapta meg a cég, sőt a közelmúltban kaptak egy tájékoztatást arról, hogy formai okok miatt ne is számítsanak rá. Ezzel szemben egy másik pályázaton ebben az évben egymillió eurós támogatást nyert a vállalat, azt azonban nem tudja az ügyvezető igazgató, mikor is folyósítják a pénzt.
A csoport
A Kirchhoff Hungária Kft. tulajdonosa a német Kirchhoff Automotive GmbH, amely vezető szerepet tölt be a személygépkocsik karosszériaelemeinek gyártásában és beszállításában. A Kirchhoff Gruppe 1785-ben alakult, mára a világszerte felépült gyáraiban 3600 embert foglalkoztat, árbevétele megközelíti az 550 millió eurót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.