BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bővít a Kirchhoff-gyár

Jövőre hét autómárkának szállíthat az esztergomi vállalat

Komoly gondokat okozott a Kirchhoff-gyárnak, hogy egyetlen vevője, a Suzuki csökkentette a termelést. Ezért gyárbővítéssel megteremtették a lehetőségét annak, hogy hat új megrendelőt is ki tudjanak szolgálni.

Rövidesen befejeződik a préselt karosszériaelemeket gyártó esztergomi Kirchhoff Hungária Kft. negyedik üzemfejlesztési szakasza. Az összesen 12 millió euróra rúgó beruházás eredményeként július végére elkészült a 3 ezer négyzetméteres hegesztő- és a 2,5 ezer négyzetméteres présüzem, valamint a 200 négyzetméternyi iroda, így csaknem megkétszereződött a 2004-ben alapított cég üzemi területe. A hat robotcellát is tartalmazó modern technológia üzemeltetése kapcsán hatvan szakember – döntően mérnökök és magasan képzett technikusok – számára nyílik új munkalehetőség májusig, amikor a létszám ismét eléri a válság előtti háromszázat – tájékoztatta lapunkat Sólyom Szabolcs ügyvezető igazgató.

A gyárban már folyik a nemrégiben érkezett két présgép telepítése is, és szeptember közepétől akár a sorozatgyártás is megkezdődhet. A cég ugyanis a Peugeot Citroën nagyszombati, a Mercedes kecskeméti, a Volkswagen pozsonyi, a Ford craiovai, a General Motors szentgotthárdi s a Skoda Mladá Boleslav-i gyárába is szállít a jövő évtől. A beruházásra azért lett szükség, hogy ki tudja szolgálni az új megrendelők igényeit, és azért kellett bővíteni a vásárlói kört, mert a Magyar Suzuki termelése visszaesett.

A Kirchhoff csoport automotive üzletága 1998 óta beszállítója a Magyar Suzuki Zrt.-nek. A régi Wagon R+-hoz, az Opel Agilához szállított karosszériaelemeket Lengyelországból, a Kirchhoff Polskától. A Kirchhoff – követve azt a stratégiáját, hogy nagy megrendelői közelében saját gyártóbázist hoz létre – a Suzukival kialakított kapcsolat révén telepedett meg Esztergomban. A 2004. januárban alapított Kirchhoff Hungária Kft. az év áprilisában vásárolta meg a működéséhez szükséges területet, és novemberben már a gyártás is megkezdődött. A kapacitás azonban rövidesen szűknek bizonyult, mert a 2005-ös évben újabb gyártócsarnokot építettek, amelyhez pályázati támogatást is nyertek.

Egy évvel a világválság kitörése előtt is épített 3,5 milliárd forintos beruházással új üzemcsarnokot a társaság, amely a Suzuki Swifthez és az SX4-hez készített fémelemeket, egyebek között első és hátsó lökhárítókat és a műszerfal alatti középmerevítőt.

A világválság miatt azonban a Kirchhoff Hungária akkori egyetlen vevője, a Magyar Suzuki a 2008-as szinthez képest 36 százalékkal csökkentette rendelésállományát, így a Kirchhoff árbevétele 2009-ben az előző évihez képest 39 százalékkal csökkent. Ebben a helyzetben nem volt más út, mint a költségcsökkentés, a hatékonyságnövelés és megteremteni a több lábon állást: új megrendelőket kellett keresni – foglalta össze Sólyom Szabolcs.

A Suzuki-megrendelések zuhanása ugyanis kihúzta a talajt a 300 fős cég alól, amely a csökkenő kereslet miatt a szokásos három műszak helyett csak kettőben termelt, és elbocsátotta alkalmazottai egyharmadát. Szerencsére azonban 2009 áprilisában 83 millió forintos munkahelymegtartó támogatást kapott a cég az Országos Foglalkoztatási Közalapítványtól, és ez egy évig biztosította az alkalmazotti állomány megélhetését.

Érdekes viszont, hogy a szintén két éve az Új Magyarország fejlesztési terv Gazdaságfejlesztési operatív program által meghirdetett pályázat nyerteseként 2009-ben megítélt 84,3 millió forintos támogatást nem kapta meg a cég, sőt a közelmúltban kaptak egy tájékoztatást arról, hogy formai okok miatt ne is számítsanak rá. Ezzel szemben egy másik pályázaton ebben az évben egymillió eurós támogatást nyert a vállalat, azt azonban nem tudja az ügyvezető igazgató, mikor is folyósítják a pénzt.

A csoport

A Kirchhoff Hungária Kft. tulajdonosa a német Kirchhoff Automotive GmbH, amely vezető szerepet tölt be a személygépkocsik karosszériaelemeinek gyártásában és beszállításában. A Kirchhoff Gruppe 1785-ben alakult, mára a világszerte felépült gyáraiban 3600 embert foglalkoztat, árbevétele megközelíti az 550 millió eurót.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.